Dags att bli rödhårig?

Ja, nu är det dags för lite ny färg igen.
Jag tänker absolut inte bli blond igen, gud vilken tråkig färg jag tycker att det är. På mig alltså.
Jag känner mig så blaha i blont hår. Lite menlös på något vis.

Jag gillar inte de mellanbruna nyanserna heller, det är väl därför jag har en tendens att bli väldigt mörk efter ett tag. Så nu tänkte jag försöka att stoppa den mörka utvecklingen och bli lite rödhårig istället. 🙂

Den här färgen tänkte jag testa. Tänk nu på att jag inte kommer att bli riktigt så där röd, jag har ju trots allt en ganska mörk färg i grunden.
Men det ska blir roligt att testa. Det blir nog inte av idag, och inte imorgon heller. Kanske på söndag.
Jag får se om jag lägger upp en bild på resultatet, ska försöka att ta en ”före”-bild också.

Någon kanske är med i leken och vet att det inte var allt för länge sedan jag färgade håret. Jag kan meddela att jag då använde en toning av loreal och den var värdelös. Färgen höll sig snygg i kanske två tvättar sedan har den bara blivit blaskigare och blaskigare och mitt kar i duschen har blivit mer och mer missfärgat.
Ett riktigt dåligt köp.
Ett bra köp var färgen jag köpte i Prag. Palette från Schwarskopf som tyvärr inte verkar gå att få tag på i Sverige.
Attans att jag inte tänkte till innan och slingade mig först och färgade sedan. Nu gjorde jag tvärtom och allt blev blä. 😦
Men, men.
Bättre lycka nästa gång.

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Vardag och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

