Sollentuna

Förra veckan så var jag iväg till Sollentuna för att gå på den årliga 2 dagar långa säkerhetsutbildningen på jobbet.
Vi fick bo på Scandic Star Sollentuna, precis som förra året. Vissa gillar det, jag gillar det inte.

 Det här var mitt rum. Inte så illa på bild men verkligheten var en annan. Om ni tittar till vänster i bild så ser ni en innerdörr. Den stängde av mellan sovrummet och förrummet. Jag stängde den under natten.
När jag sedan morgonen därpå vaknade i halv panik av att hotelltelefonen ringde så försökte jag snabbt som attan att ta mig ut till den. Den stod på andra sidan dörren. Det gick inte. Jag ryckte och ryckte och ryckte i dörren och den gick inte upp. Jag drog försiktigt, den gick inte upp. Jag ruckade den fram och tillbaka, den gick inte upp.
Jag kom alltså inte ut. Telefonen hann ringa klart och det tog säkert ytterligare 3 minuter innan jag fick upp dörren.
Tänk om det hade brunnit?
Nu gjorde det inte det. Men det visade sig att jag hade försovit mig. Jag hade helt enkelt ställt klockan fel en timme. Så det blev att snabbt som attan klä på sig, packa och springa iväg till kollegorna som väntade. Det var en av dem som hade ringt.
Vi hann i tid till kursen, men jag missade frukosten. Så den kan jag inte uttala mig om.

Om man bortser från missen med hotellet så tyckte jag att Sollentuna var ganska fint.
Jag tog en promenad på ca 1,5 timme i det fina försommarvädret på kvällen första dagen.

Jag träffade på en svan som låg och ruvade. Tro nu inte att jag smög fram och fotade den. Jag stod på gångstigen, så den hade själv valt att ligga så nära.  Hon lyfte på huvudet och såg elakt på mig ibland, men inte mer än så.

Vid Edsbergs slott så fanns den här fina utsikten. Ett mycket populärt ställe i det fina vädret.

 På väg från slottet så tänkte jag titta till den här hästen. Jag håller lite lätt på med något som heter geo caching och jag trodde att en kanske skulle finnas här. Men jag fick vackert strunta i det då hästen var upptagen och jag tänkte inte stå kvar och hänga som värsta knäppgöken. 😛
Men jag fick en fin bild på flickan med sin morfar/farfar. 🙂

Mycket mer än så hade inte Sollentuna att erbjuda för det här gången.
Kan även meddela att jag klarade kursen, (alla rätt), så jag får fortsätta att köra tåg i ett år till. Om jag inte gör något riktigt dumt under tiden dvs.

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Jobb, Vardag och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

