Före och efter

Jag har, som jag skrev tidigare, försökt att hålla igen lite på maten och träna lite mer. Det har nu gått 2 veckor sedan jag började.
Jag har försökt att hålla mig på ca 1200 kcal per dag.

Startvikten var runt 62.1-62.5 kg, jag glömde att skriva upp den.
Vikten nu på morgonen var 60.5 kg. Som alla vet så kan den ju variera upp till 1 kg per dag beroende på vätskemängd osv.
Jag vägde mig båda gångerna på morgonen.
(För de som undrar är jag 169 cm lång.)

Att hålla 1200 kcal per dag har gått sådär. Vissa dagar, oftast då jag har varit ledig har gått bra, men när jag har arbetat eller varit borta har det inte gått lika bra. Så säg att jag har hållit målet 3/4 av tiden.

Jag har tränat styrketräning 3 gånger under två veckor, gått på ett kondition/styrkepass på ego samt gått mellan 10000 och 12000 steg om dagen.

Här kommer lite bilder.

 Inte mycket att säga. Kanske inte lika uppblåst på efterbilden.

Helt ärligt så ser jag ingen större skillnad. Och ja, jag är lite pryd.

Det är möjligt att jag håller måttbandet lite avigt, men det är inte helt lätt med bara en hand. Även om jag gör det så tror jag att jag har minskat någon cm iaf.

Det verkar märkligt om jag skulle ha tappat så många cm på bara två veckor, det är möjligt att jag hade en dålig dag när jag tog ”före”-bilderna. Men som ovan, någon cm har jag nog tappat.
Det värsta är att om jag nu tappat 2 cm runt magen så har jag tappat minst 4 runt boobsen. Riktigt surt. Varför kan det inte vara tvärtom?

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Vardag och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Före och efter

  1. accazblogg skriver:

    Du är så duktig som kämpar! Inte för att jag tycker att du behöver gå ner, men oavsett är det starkt att sätta mål och hålla sig till dem! Heja!

    • nsslan skriver:

      Tack, tack. 🙂
      Jag tänkte inte gå ner så mycket. Det är mest för att få bort den där känslan av att byxorna börjar att bli lite för små och ta tag i det innan det blir alldeles för många kg.
      Dessutom har lillasyster sagt att jag inte får väga mindre än 58 kg, så jag tänkte hålla mig till det. 🙂

      Hur går det själv? Jag såg att du har börjat med både stegräknare och orientering. 🙂

      • Annica Z skriver:

        Tja, det går ner och det går upp! =P Jag är nog inte tillräckligt beslutsam! Hehe.

        • nsslan skriver:

          Som mig då. Jag tar tag i det ibland när det börjar barka iväg. Men ibland så gör jag inget annat än att äta onyttigt och bara slappar. 😛

  2. Ping: Godissugen de lux | nsslan

Kommentera

