Dagen i bilder

 

Ja, så får det bli. Jag orkar faktiskt inte skriva så mycket, även om jag faktiskt har gjort lite för en gångs skull.

 

 

Dagen började/slutade iaf på Central Hotel på vasagatan i Stockholm. Jag tog på mig ett extrapass igår kväll, jag började vid 21:20 och tog in på hotellrummet ovan runt 06:00 i morse.

 

Inte världens största rum. Mörkläggningsgardinerna var ett skämt också. Men jag tror att frukosten var bra, förfrukosten som jag fick var iaf det. Badrummet var helt okej också. (Ingen bild på det).

 

Jag tänkte vara lite smart och kliva upp lite tidigare för att hinna hem tidigare. Men tyvärr… Jag klev upp vid 11 för att hinna med tåget 12:30 och sedan buss från Gävle till Sundsvall, det är banarbeten just nu.
Men tji fick jag. Det gick ingen ersättningsbuss från Gävle till Sundsvall för det tåget. Så jag fick vackert vänta i två timmar till och ta det ordinarie tåget hem.
Jag var inte så road över det faktum att jag hade kunnat sova två timmar till om jag vetat om det.

 Väl på det rätta tåget så fick jag iaf sitta ostörd ifrån Uppsala till Gävle. Tyvärr så fick jag en riktigt, riktigt störande kvinna bredvid mig på bussen från Gävle till Sundsvall.
Hon började högljutt att berätta för sina kollegor att hon hade tagit några glas vin i bistron på tåget och sedan började tjattret.
Hon pratade konstant hela resan. Hon försökte få sina kollegor runt omkring att sjunga med henne. Hon hade noll koll på sin egen kropp och lutade sig mot mig och slängde med håret i mitt ansikte, ett par gånger trodde jag faktiskt att hon skulle skalla mig i huvudet. Hon var som ett barn som fått i sig för mycket socker.

Väl hemma kolhydratladdade, (tröståt), jag nästan en hel påse chips. Jag ville verkligen att dom skulle vara goda, men det var dom inte. Hur många jag än åt så blev dom inte godare, märkligt nog.

Efter ett tag så tog jag mig i kragen och gav mig ut på en första omgång av årets hittaut. (www.hittaut.nu) Jag tog alla 4 kontroller i skogen ovanför mig!
Wohoo! 🙂

Bjuder på en aningen creepy bild av mig själv. Orsaken? Sömnbrist efter ha sovit bara 4 timmar? För mycket chips? Alien? You tell me..

Upptäckte det här på vägen runt. Kanske inte så bra? Vart rapporterar man sånt? Till kommunen?

 

En av stigarna som till slut ledde hem.
Jag måste säga att jag faktiskt är lite imponerad av mig själv. Förra året sprang jag runt som en tok i samma skog och hittade ingenting.
Men jag är fortfarande inte speciellt bra på att läsa kartor. Jag vet inte om det beror på att jag helt enkelt suger på det eller om det är för att jag envisas med att jag faktiskt kommer ihåg hur kartan ser ut och undviker att titta på den.

Nåja. Det är vad jag har gjort idag.
Senare under helgen/veckan kanske jag berättar om mitt gnet igår och båtresan till Åland tidigare i veckan.
Men det som händer på Ålandsbåten stannar på Ålandsbåten, eller? 😛

 

 

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

