Drömmar

 

Ja just ja.
En av anledningarna till att jag klev upp så pass tidigt idag kan ha varit för att jag drömde så konstigt.
Den första drömmen kommer jag inte ihåg, men den andra var en mardröm.
Jag drömde att jag körde tåg. Ingen överraskning precis eftersom att jag hade kört hur länge som helst under natten.
I vilket fall så kör jag ett tomtåg långsamt genom Stockholm, som inte ser ut som Stockholm, jag stannar för något. Röd signal kanske.
En kvinna rycker då upp hyttdörren på andra sidan och kliver in i min förarhytt. Jag har då precis börjat att rulla.
Hon frågar vad det är för tåg och jag förklarar att det är ett tjänstetåg som ska in till depå.
Vi kommer fram till att det inte är så smidigt att hon är med på mitt tåg och jag börjar att leta efter en bra plattform så att hon kan kliva av.
Jag hittar en och kör långsamt för att stanna och släppa av henne.
Bakom en elstolpe hoppar plötsligt ett barn ut, som för att leka tittut, och jag kör på honom.
Jag blundar och mer hör/känner dunsen och kvinnan bredvid mig blir hysterisk och skriker.
Folk börjar komma och jag inser att det är inte så bra att jag har haft med mig någon i hytten vid ett sånt här tillfälle.
Så jag uppmanar kvinnan att kliva av och ta sig in till sjukhuset.
Hon försvinner och jag ringer fjärren och skriker försöker att prata med dom. Det går inte så bra av någon anledning, han verkar inte tycka att det är viktigt att jag har kört på ett barn så jag får ringa två gånger.
Någonstans här så börjar drömmen om. Jag har i drömmen insett att jag inte vill ha med mig någon i hytten när det här händer så det hela spelas upp en gång till, fast utan att kvinnan är med på mitt tåg.
Lite intressant faktiskt. Jag har hela tiden på något vis vetat om att det är en dröm, men här blir det extra tydligt.
I vilket fall så händer allt en gång till och efter ett tag då jag stått där och väntat. På vad vet jag inte riktigt, polisen, ambulans, kamratstödjare. Ingen kommer iaf och jag känner mig ganska trött och vill inte vara kvar där längre.
Så jag tar helt enkelt och kör iväg med mitt tåg. Fjärren ringer och frågar vad jag gör och jag förklarar att jag inte orkade vara kvar. Han accepterar det och helt plötsligt så är jag på en strand i en solnedgång. Jag stannar mitt tåg och kliver av där och tar det lugnt.

Det är allt jag kommer ihåg.
Märkligt va? Jag tycker det. Men jag får en massa mysko drömmar när jag är övertrött.
Får se om jag får uppleva något liknande inatt, jag har som sagt var bara sovit ca 4 timmar. :/

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Jobb, Vardag och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

