Åska

 

Oj oj oj. Det var inte ett dåligt åskväder. När första smällen kom så trodde jag faktiskt att de höll på att spränga för nya motorvägen. Men när jag gick ut på balkongen så insåg jag att det var inte var det.
Mörka olycksbådande moln gled sakta förbi ovanför mig.
När det var som värst så sprang katterna hukandes och gömde sig.

Jag missade tyvärr de allra största blixtarna men lyckades fånga ett par mindre.

 Första blixten som blev hyfsad, tyvärr var kameran lite knasigt inställd.

Ännu en. Jag vet inte hur många det var, men det var många.

Slutet på blixten ovan. Lite häftigt att de byter håll.

Det här var nog den största jag fick med.
Allting är stillbilder från olika filmer jag filmade med digitalkameran. Jag är inte så pass snabb att jag hinner fota en blixt. 😉

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Vardag och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Åska

  1. Joakim skriver:

    Läckra bilder! 🙂

  2. nsslan skriver:

    Tack, tack!
    Älskar åska. 🙂

    • Joakim skriver:

      Jag har något slags hat-kärlek till det hela, omständigt för allt elektroniskt som skall kopplas ur, men samtidigt finns det få saker som är mäktigare än att avnjuta ett nattligt åskväder under i övrigt totalt mörker! 🙂

Kommentera

