Tågmuppar lite

 

Såg idag i någon nättidning att en förare glömt att stanna i Tranås. Lite lustigt tycker jag, alla gör ju fel. Men säkert inte lustigt för de som skulle av eller på där.
I vilket fall så gick jag in på postvagnen, vilket händer väldigt, väldigt sällan. Bara när det hänt något jag vill ha mer information om.
Så jag läste lite om händelsen ovan och konstaterade att de flesta tyckte som mig.

Under denna rubrik så ser jag sedan att de skriver om solkurvan i Flen, och den rubriken måste jag såklart klicka på.
Den här bilden ligger längst upp:

Här finns originalet. (Klicka.) 

Jag tycker att bilden är riktigt läskig. Tänk att komma där med ett tåg i 200 km/h.
En sekund och tåget flyger ut ur spåret med en enorm kraft bakom sig. Nu vet jag inte om det skulle ske egentligen, men skulle kanske kunna hända.
Ett av våra tåg passerade visst men stod kvar så fint på spåret, jag kan tänka mig att den föraren hade lite puls efter det.

Jag hoppas innerligt att jag slipper både solkurvor och folk på spåret. Jag har klarat mig än. Ta i trä. *knack knack*

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Jobb och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Tågmuppar lite

  1. Joakim skriver:

    Dock bör tilläggas att teleobjektiv gör sitt för att få det att se riktigt läskigt ut, i och med att avståndet komprimeras, men jag tvivlar inte en sekund på att den var en skaplig färd att åka över platsen trots detta, inget jag gärna provar 🙂

  2. nsslan skriver:

    Ja, så är det kanske. Som tur är så lär det väl inte gå så fort just där.
    Jag har alltid funderat på hur en solkurva ser ut i verkligheten, från hytten.

Kommentera

