Lördag… Party!!

 

Eller inte. 😛
Jag har fortfarande sådan träningsvärk att jag har ont någonstans i kroppen vad jag än gör.

Jag har iaf äntligen lyckats att installera digitalboxen och allt bök det innebär.

Först fick jag dra ut hela åbäket från väggen och det är inte det lättaste kan jag meddela. Nog för att tv-apparaterna har blivit lättare, men en 50 tums tv, plus tv-bänk med tillhörande svarta glaspaneler, en blueray och en reciever är inte enkelt att flytta på själv.
Jag kan ju inte rycka och slita heller, jag vill inte få varken tvn eller panelerna över mig, eller att de välter åt andra hållet.
Så det är att fint och sakta dra ut allt från väggen.

Sedan så fick jag såga lite i bakstyckena i skåpen för att kunna dra alla nya sladdar.
Men innan jag kunde göra det så måste jag såklart tömma skåpen, det är så svårt att komma åt annars. Jag upptäckte att jag har lyckats att fylla dom ganska bra utan att veta om det.

Efter ett antal svordomar, förbannelser och annat olämpligt så kom jag fram till varför jag inte fick det hela att fungera.

Det ska ju inte vara så svårt. Allt som skickar signaler ska in i recievern. Dvs blueray, ps3, digitalbox. Tvn ska kopplas i det speciella uttaget för tvn för det är den enda enheten som tar emot signaler.
Enkelt va?
Skitenkelt. Bara det att jag inte fick någon bild.
Jag pillade på tvn, jag grejade med ps3an, digitalboxen. Jag ställde in den enda hdmi-ingång som var kopplad till tvn, jag ställde in den hdmi som var kopplad till digitalboxen på recievern.
Det gick inte. Jag kollade i manualerna, en gång, två gånger, tio gånger och fick inte till det.

Efter både en tvättpaus, middagspaus och fikapaus så gick det till slut. Gissa vad det var för fel?
Det fel som det oftast är. Handhavande. 😛
Jag läste som sagt var manualerna flera gånger, men i den för recievern så orkade jag bara läsa stycke 1 men inte stycke 2.
Jag skulle ha läst stycke 2. Däri låg ”felet”. Ännu en knapptryckning på kontrollen och då fungerade allt.
Ja, vad säger man? Learning by doing? Learning by error? 🙂

Efter det såg jag ett avsnitt av Morden i Midsomer och åt chips.
Kvällen fortsatte därefter lika spännande med lite datortid. Jag har just nu spenderat de sista 20 minuterna åt att designa en egen my little pony.

Sjukt va?
Singel, snart 30, ledig helg, extrem sommarvärme och vad gör jag?

Nåja. Jag är inte missnöjd, kanske lite missanpassad, men inte missnöjd.

Här är iaf min ponny. 😉

Vill någon göra en egen ponny kan man göra det här.

 

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Vardag och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Lördag… Party!!

  1. Annica Z skriver:

    Haha, den där var ju bara för kul att leka med! =P

Kommentera

