Snabbt inlägg

 

Jag borde egentligen packa upp min väska för att kunna packa den igen. Är bara hemma i lite mindre än två dygn och sen bär det av till hufvudstaden.

Läste lite på Retorik bloggen nyss och hon tipsade om ett test, så det var jag såklart tvungen att göra.
Det är test där man tar reda på vilken fiktiv figur man är mest lik. Tydligen så finns det 150 olika resultat.
Jag blev Phileas Fogg. Lite av ett antiklimax eftersom att jag inte har den blekaste aning om vem det är. Han beskrivs iaf så här: ”Phileas Fogg är en beslutsam och envis brittisk gentleman. Punktlighet och noggrannhet är egenskaperna han sätter högst.”
Stämmer det tro? Ja, jag är ju inte en man, så en gentleman kan jag nog inte vara. 😛 Men det andra stämmer nog bra.

Det visade sig att han visst är huvudkaraktären  i ”Jorden runt på 80 dagar.” Fy på mig som inte visste det. Men jag har faktiskt inte läst boken eller sett någon av filmerna.

Om ni vill testa vem ni blir så går finns testet här.

Ni får gärna skriva en kommentar om vad ni får för resultat här nedanför. Skulle vara kul att veta. 🙂

Nu, upp och iväg, till resväskan.

 

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Vardag och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Snabbt inlägg

  1. Annica Z skriver:

    Jag blev Mowgli…

    ”Mowgli är lillkillen som lär sig djungelns lag. Är inte rädd för vargen men anser nog att lika barn leka bäst. Föredrar björnar och pantrar framför tigrar.”

    Tolkar man det som att jag gillar djur och natur så stämmer det ju… ;P

  2. Joakim skriver:

    Guldlock, vet inte riktigt hur jag ska tolka det..? 😉

    Guldlock är den oaktsamma flickan som olovandes tar sig in i tre björnars hus. Söt som en docka men utan respekt för andras egendom och personliga revir.

  3. Den du kallar Anka. (>^-^)> skriver:

    Guinevere

    ”Guinevere är kung Arturs vackra drottning som gärna vill vara i centrum. Tar sitt förnuft till fånga och besinnar sig.”

    Erm…. hur ska jag tolka det som? XD

  4. Diana Löfström skriver:

    Jag blev Ivanhoe…

    ”Ivanhoe är en engelsk riddare som strider för det rätta. Är ambivalent i kärleken och drabbas av ett triangeldrama. Finner till slut den rätta.”

Kommentera

