Restylane

 

Idag var jag iväg till Belle Visage och la in 1 mL restylane i läpparna.
Varför? För att jag ville testa och för att mina läppar bara blir mindre fylliga  ju äldre jag blir.
Det är svårt att säga om jag kommer att blir nöjd eller inte. De är riktigt svullna just nu och de kliar och ömmar lite. Jag ser lite ut som en anka. Men svullnaden ska lägga sig efter några dagar så då kommer jag att se hur resultatet blir.

Själva ingreppet började med att jag fick prata med läkaren och hon som äger salongen. Eller, dom pratade mest. Jag sa mest ja och nickade.
Efter det fick jag emla-salva på och utanför läpparna för att bedöva som jag fick sitta med i säkert en halvtimme.
Sedan var det bara att lägga sig ner på britsen och läkaren stack med en smal nål på ett flertal ställen. Det gjorde inte ont men det var obehagligt. Jag kände nålen även fast det var bedövat med salva. Lite tårar kom det men det var mer en fysisk reaktion till själva sticken än något annat. Lite lustigt var att om han stack på vänster sida så tårades vänster öga och tvärtom.
Själva injektionen var klar på ca 10 minuter, så det gick snabbt.

Jag kommer att lägga upp lite bilder när det har gått ca en vecka så att det blir bilder från före, precis efter och efter ca 1 vecka.

Som sagt, just nu är jag inte så snygg. Det ser väldigt onaturligt ut. Lite som de man ser på tv som har sprutat in för mycket i läpparna, eller som att jag har fått en smäll eller en riktigt allvarlig allergisk reaktion. Det tar emot lite att åka tåg med kollegorna ikväll. Men, men. Inte mycket att göra åt.

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Vardag och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Restylane

  1. Den du kallar Anka. (>^-^)> skriver:

    Du får vira en sjal runt nedre delen av ansiktet då. :p

    • nsslan skriver:

      Ja, för det kommer inte heller att se konstigt ut. 😛
      Äh. Jag överlever nog. Det är ju förhoppningsvis bara de första dagarna jag ser ut såhär.

Kommentera

