Min Midsommar i bilder

Dagen började med att jag sprang runt i lägenheten och försökte komma på vad jag skulle ha på mig. Till slut så blev det en klänning från hm.

Lite senare än planerat, som alltid, så hämtade jag upp Diana och vi åkte ut till ön där hennes mamma hade gjort jättegoda tunnbrödrullar. Vi fikade inne då vädret var lite ostabilt.


Men lagom till att vi hade fikat klart så tittade solen fram så Diana och jag gick ner till tunet en sväng. Som ni ser nedan så var det ganska mycket folk även fast det regnat ordentligt precis innan. 
Det är så mysigt där. Snacka om nostalgi. Vi gick från kyrkan, (som inte syns i bild), och ner till tunet när jag gick ur nian. 🙂
Och hur många somrar har inte Diana och jag sprungit runt där nere? 🙂

Små grodorna… 🙂 Diana ville inte dansa så vi stod på sidan och tittade på. 😛

Diana. 🙂

Vi gick omkring lite och kollade på utställningarna. Det var mysigt.

Runt halv fem så skiljdes . Mamma hade bjudit in mig på middag så jag åkte dit och Diana åkte vidare till andra släktingar.

Förrätt.

Huvudrätt. Grillad oxfilé med lite olika sorters gojs. 🙂

Efterrätt. Chokladmaräng med valnötter och chokladmousse, grädde på sidan och en grasshopper i glaset. 🙂

Lillebror visade äntligen upp sin tjej Linnéa för oss. 🙂 Hon var hur söt som helst. Way to go little brother! 🙂

Runt tio så lämnade jag mamma och for vidare till pappa där också lillasyster var.

Pappsen visar upp sin nya läsplatta. Det är hopplöst att försöka fånga pappa på bild, endera så gör han konstiga miner eller så blundar han. Och eftersom att jag är uppvuxen med honom så vet jag att han ser normal ut i vanliga fall. 😛

Lillasyster som är proppmätt av all god mat som pappa serverade, och efterrätten som hon själv bakat.
BTW, hon kände sig tvungen att berätta att hon hade andra kläder på sig tidigare när Linnéa och Fredrik var på besök. 🙂

Vi satt och snackade i ett par timmar och sedan var både syster och jag jättetrötta så vi sa hejdå till pappa och åkte hem.

Det var en väldigt trevlig Midsommar. Jag är riktigt glad och nöjd. 🙂
Hoppas att ni få som läser här också hade det lika bra!

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Vardag och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

