Inget tåg åt mig idag. :(

 

Strax innan jag skulle gå ner till frukosten så ringen min arbetsmobil. Det visar sig att det tåg jag skulle ha kört idag var inställt. Fordonsbrist var förklaringen, ett tågsätt gick sönder igår och eftersom att jag var sist ut med kortast sväng så fick jag stanna ”hemma”.
Robert som höll i tågen idag skulle försöka att fixa ihop en sväng åt mig under dagen, så jag fick ha jour och såg till att ha mobilen nära utifall att det skulle bli lite jobb ändå.
Men så blev det inte. 😦
Dagen ägnades åt shopping i närområdet istället. Jag spenderade säkert 3 timmar i gallerian här vid hotellet och sedan tog jag en lunchpaus på rummet för att sedan åka vidare in mot centrum.
Där gick jag till frissan och toppade håret för 250 riksdaler, det kan inte ha tagit mer än 20 minuter heller. Men jag tror att det blev rakt så jag är nöjd. 🙂
Sedan sprang jag runt drottninggatan några varv i jakt på allt och ingenting. Det slutade med an liten påse från Åhléns och en youghurtglass från Ica-to-go, som jag nämner här nedan. Glassen ni inte får en bild på då jag hann äta upp den på väg till en sittplats. 😛

Jag vill inte räkna på vad jag har spenderat idag. Men det var nog hela månadens spenderpengar och vi är inte ens i juli än. :/ Aj, aj..

Här är dagens skörd.


Jag vet inte hur jag ska få hem allt. Det kommer inte att rymmas i min väska.

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Vardag och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Inget tåg åt mig idag. :(

  1. eric skriver:

    vart befann du dej?

Kommentera

