Silkesdroppar

 

Jag har alltid tyckt att produkterna hos frisören är onödigt dyra. Jag menar, hur mycket bättre kan de vara egentligen?
Mycket bättre har jag nyligen upptäckt.
Jag var hos frissan för ett par veckor sedan, inte för något avancerat, bara för att toppa mig, och där köpte jag en flaska med silkesdroppar.
Många riksdaler kostade den, runt 270-280 kronor om jag inte minns fel. Men vilken skillnad det är mot för de droppar jag har använt tidigare! Håret känns verkligen som silke, håret lägger sig hyfsat platt utan plattång och det känns ändå lätt, inte sådär fett som vissa andra produkter får det att kännas.
Dessutom luktar det så där gott och lyxigt som oftast bara produkter från frissan gör. 🙂

silkesdropparOplattat hår, jag har bara dragit en borste igenom det. Som ni ser så har jag fått mest droppar längst upp, jag har inte lyckats lära mig att komma ihåg att håret är frissigast längst ner, inte tvärtom. 😛
Det syns dessutom ganska bra att hårfärgen fäster bättre längst upp, misstänker att det kanske inte är så lyckat att först vara mörk, sedan blond, sedan mellan och sedan mörk igen.

Silk serumOch här är produkten jag köpte. 🙂
Den är riktigt dryg så jag misstänker att den kommer att räcka länge.

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Vardag och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

