Hårvård

 

Ibland har jag kort om tid innan jag ska iväg någonstans, jobba, gå på stan, lite vad som helst. Och det är inte alltid håret känns sådär jättefräscht så istället för att hålla på och blöta, schamponera, skölja, ha i en inpackning, skölja igen och sedan blåsa håret, så händer det ibland att jag använder torrschampo istället.
Jag fick ett tips från den här bloggen. Så när jag hade lite tid över i hufvudstaden så gick jag in på åhléns och köpte mig en egen flaska. Nackdelen med de tidigare varianterna jag har använd är att jag ser lite lätt gråhårig ut då pulvret har varit vitt.

 

TorrschampoMen den här skulle ha lite färg i sig så det verkade ju kanon.
Så full med förhoppningar så testade jag den en dag förra veckan och gissa vad? Besvikelsen var enorm. För det första så var färgen svagt grå, tänk ljust betonggrå. Jag testade ner i handfatet för att få en uppfattning om färgen. I hårbotten såg det bara vitt ut och håret fick en vit/grå nyans. Den var jättejobbig att gnugga ut jämnt i håret. När jag väl gnuggat klart så kändes håret både fett och strävt, det var inte alls behagligt, samtidigt som det såg ofräscht ut.
Jag hade lika gärna kunnat skippa att ha i det i håret för det kändes fräschare innan när det bara var otvättat.
När jag borstade håret efter att jag var klar så fastnade det väldigt mycket spray i hårborsten så nästa dag efter att jag tvättat håret och borstade det igen med samma borste så var håret lika äckligt igen. Så nu är hårborsten också tvättad.
Själva sprayen är väldigt fin och jag andades in väldigt mycket under den korta tid jag sprayade håret, det märktes senare på kvällen när jag blev lite snuvig och var tvungen att snyta mig. Det var precis som förr när jag hade varit på krogen då det inte var rökförbud inne. 😦

Så mitt betyg blir:  Överkryssad Knubbis av 5 möjliga

 

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Vardag och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Hårvård

  1. Diana Löfström skriver:

    Jag brukar använda batiste’s vanliga torrshampo, och jag gillar den, men det blir som du säger, lite vitt. Jag försöker undvika att använda borsten sen, då det där jäkla pulvret fastnar som fan. Jag använder det bara om det är kris. På åhléns är det ju sinvdyrt, typ 80 spänn och räcker inte till så många användningar. Brukar köpa det på Rusta för 40 spänn.

    • nsslan skriver:

      Det är den tredje sorten av torrschampo jag testat och den är helt klart sämst. Jag har även testat kisby och lee stafford. Kisby är nog bäst men det var ett tag sedan jag använde den, så jag kan inte riktigt göra en recension. Lee staffords var väl okej, men räckte inte så länge.

  2. Kristina skriver:

    Hej!
    Neeeej!! Va tråkigt!!! På mig fungerar den superbra, men det är så himla olika beroende på vad man har för hår. Det är samma sak med Powdered Puff från Kevin Murphy som alla höjer till skyarna, den fungerar inte ett piss på mitt hår – även fast den är svindyr (som att det skulle spela roll…)

    Attans. Nåja, din quest på den perfekta torrschampot får fortsätta och jag tänker hänga på! =)

    Kramar!

Kommentera

