Bra sammanfattning om Kumla

http://mopsen.wordpress.com/2011/08/03/tuff-taget-gar-ut-i-vida-varlden/

Läs och begrunda. Jag har själv haft många tankar på att det hela inte stämmer, ”tidningarna” hade olika versioner och de ändrades från dag till dag. Själv orkade jag knapp läsa eländet, men det finns de som faktiskt orkade ta skärmdumpar på artiklarna och sedan sammanfatta de olika versionerna.
Bra gjort! Det är roligt att se att det finns folk som inte köper allt som skrivs om SJ, eller andra företag för den delen.

SJAB, McDonalds och CSN är bland de företag som är populära att hänga ut och de skall granskas med förstoringsglas. Varför? Kanske för att det kommer i kontakt med så många människor dagligen, alla tycker inte lika och misstag kan ske.
Nackdelen för dessa företag är att när det sker något som kanske kan vara en ”story” då vinklas det och förstoras upp till orimliga proportioner. Kanske för det säljer och engagerar många?
SJAB är ett sådant företag som många älskar att hata.

Värst i det här drevet var nog ändå Aftonbladet. Själv kan jag undra om det har något att göra med att SJAB bytte från Aftonbladet till Expressen ombord? Med tanke på hur vansinnigt mycket kvällstidningar det är på bara ett tåg kan jag tänka mig att det borde ha känts lite i Aftonbladets plånbok.
Men det är bara lösa spekulationer från min sida. Jag har ingen insyn i Aftonbladets verksamhet, ej heller SJAB’s ekonomi.

EDIT:

Det kan lika gärna vara så att SJAB ledsnade på Aftonbladets sensationsjournalistik och därför bytte leverantör. Eller så hade det bara med ekonomi att göra. Vem vet? Jag bara spånar.

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Funderingar, Jobb och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

