Några bilder

Jag nämnde ju flygplansmaten i förra inlägget. Här kommer en liten bild. Titta gärna på smörpaketet som ligger i bakänden och jämför med kycklingfilen. Kan meddela att smörpaketet var betydligt tjockare också. 😛

SolresorInte smakade det mycket heller. Jag har iof hört att smaksinnet blir sämre på flygplan eller var det på hög höjd? Eller kanske båda? Smaklöst var det iaf.

Städtanterna hade gjort fint på vårat rum idag. 🙂

Hotel galeriVi har även en liten plattv. Det är faktiskt lite imponerande, men jag tror hotellet byggdes 2008, så det är ganska nytt.
Vid tillfälle ska jag ta kort på lobbyn också, den är ganska tjusig. Och även på tavlorna som hänger på väggen in mot matsalen, de känns lite malplacerade. 🙂

Utsikt hotel galeriEn liten nattbild från våran balkong. Det är ganska tjusigt här. Betydligt grönare än Egypten också, men inte i närheten av dominikanska.

Utsikt hotel galeri Månen. 🙂 Imorgon är det nog fullmåne, jag ska försöka att komma ihåg att ta bild på den. Tyvärr så är det mitt i natten när den ligger över havet och lyser upp det.

Imorgon blir det nog samma visa som idag. Sova ut, försöka hinna ner innan frukosten stänger, lägga sig på stranden och sola, läsa och bada.
Jag tog mig faktiskt ner i vattnet idag, strax efter 17:00 då solen inte var lika brännande het som mitt på dagen. (Jag såg att temperaturen låg på 36 grader runt 15.) Havet var iaf riktigt varmt och skönt, även för en badkruka som mig. 🙂
Det var gul flagg idag också och vågorna var inte att leka med. Jag hade kanske vatten upp till knäna och så kom en våg som var nästan lika hög som mig. Det var bara att vända sig om och hoppa lite. Sedan var det svårt att ta sig upp när underströmmarna gick ut igen. Jag skulle nog inte släppa i små barn om jag hade några.
Men det går ju att gå ut på piren och klättra ner också. Jag körde den varianten efter att jag hade hoppat omkull  i vågorna några gånger. 🙂

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Resa, Vardag och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Några bilder

  1. accazblogg skriver:

    Inte utan att man blir lite sugen på att åka utomlands när det är 13 grader här på mornarna! Fortsätt ha det härligt! =)

    • nsslan skriver:

      🙂 Det är så härligt med all inclusive. Det är bara att slappa, sola och bada. Inte behöva tänka på mat eller nåt sånt, om man inte sover förbi frukosten som jag gör. 😛

      13 grader låter lite väl kallt redan nu. 😦

Kommentera

