So you think you can dance!

Jag älskar ”So you think you can dance”, i alla fall när de är duktiga på att dansa. Det är så fantastiskt att se hur de kan uttrycka sig i dansen, vilken otrolig kontroll de har på sina kroppar och hur smidiga de är. Men det är inte bara ett nöje, jag måste erkänna att jag blir ruskigt avundsjuk på vad duktiga de är när jag själv knappt kan hoppa rakt upp och ner på ett dansgolv i takt med musiken.

Just nu håller jag på att titta igenom säsong 8 av den amerikanska varianten och i avsnitt 11 så får man se de regerande amerikanska mästarna och tillika världsmästare i ”theatric ballroom”.
Mon dieu!
Vilket nummer! Vilka fantastiska lyft, vilken kontroll och vilken känsla!
Så vackert.

Se och bedöm själva.
(Hittade tyvärr ingen i HD).

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Tv/Film, Vardag och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

