Orientering

Idag var jag ut en sväng igen för att leta reda på lite hittaut-kontroller och stötte på några andra typer av kontroller.

Vad är det här? Jag har ingen aning. Har vi någon orienteringsexpert där ute?

Kontroll

Den här kan jag iaf gissa på. Någon variant där man drar av en lapp som bevis på att man har hittat kontrollen? Vad tror ni?
Papper

Idag var en bra dag, lätta kontrollen, men ibland får man den här känslan när man har letat länge och sedan hittar rätt.HittautTadaa!!  🙂

 

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Vardag och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Orientering

  1. accazblogg skriver:

    Den som det står 42 på är en basenhet för SI-pinne. Det är en elektronisk kontroll. Istället för ett stämpelkort har man med sig en liten pinne, lite liknande en usb-sticka som man stoppar ner i hålet. Då registreras tidpunkten för när du var vid kontrollen på pinnen. Vid start och mål finns det också sådana basenheter som ger dig den totala löptiden. Med de här kan du inte heller fuska och ta kontrollerna i fel ordning även om det skulle råka vara en lämpligare väg.

    // Orienteringsamatören 😉

    • nsslan skriver:

      Oj! Vad modernt. Jag blir lite imponerad faktiskt. 🙂 Smidigt också att ingen kan fuska och att tiden blir så exakt. Det är nästan så att jag blir sugen på att testa själv, men jag vet hur dålig jag är på att läsa kartor så jag tror att jag skippar det, för min egen skull. 😉

      Hur går orienteringen för dig då?

      • Annica Z skriver:

        Klart du vågar testa! Du klarar ju HittaUt utan att villa bort dig i skogarna!

        För mig går det bra. Har jag inte förhinder och regnar det inte så tjurar jag på med korpen på onsdagarna. Än har jag inte gått vilse, och det är superkul! Jag brukar gå/jogga korta banan, den är ca 2-2,5 km, och beroende på terrängen så kan det ju vara busenkelt eller jättejobbigt, men kontrollerna på sitter generellt lättillgängligt på korta banan. 🙂

        Vet inte vilka företag som kör med orienteringen här i distriktet. Men det vore säkert något för dig!

Kommentera

