Glass

image

Jag hade faktiskt tänk köpa en god mjukglass men när jag såg vem som arbetade så ändrade jag mig.
Vanligtvis så bryr jag mig inte speciellt mycket i hur kassapersonalen sköter sig om de inte är extremt otrevliga eller inkompetenta. Men just den här kassören gillar jag inte. De gånger jag har sött på honom så har han varit allmänt ointresserad och nonchalant.
Inget leende, likgilytig ton, det har varit löpandeband-principen även om jag har varit själv i kön. Och nu har det visst hänt så pass många gånger att jag väljer att gå någon annanstans när denne har kassan. Det är nog faktiskt första gången för mig.
Finns en till på ett annat ställe som jag gärna undviker som har samma attityd. Lite tråkigt faktiskt.
Personalen på mcd försöker iaf le och ha ögonkontakt. :/

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Vardag och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Glass

  1. Diana Löfström skriver:

    Så gör jag ofta. Om personalen inte är intresserade av sina kunder, då behöver de inte ha några.

    • nsslan skriver:

      Jag är inte ut så ofta så det är sällan jag kommer ihåg vilken personal som har betjänat mig, men han har arbetat där så länge att jag kommer ihåg honom.
      Det finns en på Kicks också som jag inte gillar, men annars så är det lugnt.

      Men det är som du säger, om personalen inte är intresserad av att ge kunderna en bra service då kan man gå någon annanstans.

  2. bowlerhatgirl skriver:

    Finns en kille på öb som är fruktansvärt ointresserad av sitt jobb. Har frågat honom om nånting ett par gånger, för alla kan ju ha en dålig dag, men han låter då alltid lika ointresserad och ganska nonchalant i sitt bemötande. Ungerfär som om det är en plåga att prata med kunder.

    • nsslan skriver:

      Ett typexempel på en som inte ska arbeta med kunder.
      Som du säger, alla kan ha en dålig dag, men har man bara dåliga dagar då ska man nog byta jobb.

Kommentera

