Tidig morgon på ledig dag

 

Det tar emot att kliva upp 07:15 en ledig dag, jag vill ju gärna sova till 10. Inte blir man mer motiverad när man tittar ut genom fönstret.

MorgontröttPissväder. 😦

Men hantverkare verkar vara ett piggt släkte, han frågade hur tidigt han fick komma och jag sa inte tidigare än 08:00 och prick 08 var han här.

Prioriteringen så tidigt på morgonen och när folk ska hit skiljer sig avsevärt från en vanlig sovmorgon. Idag så var kläder prio ett, vanligtvis så går jag i morgonrocken till jag har ätit frukost och sådant. Prio två var idag städning, nog för att det kommer att bli stökigt när han är här men han ska inte behöva kvävas av dammkaninen och bli illamående över ett ostädat kök. Så det blev lite panikstädning i en 20-30 minuter. Dammsugaren sög upp det allra mest synliga skräpet i arbetsområdet och jag slängde in allt som jag tänkt handdiska i diskmaskinen för syns skull.

Nu sitter jag här med min favoritmugg, McDonaldsmuggen, och dricker dagens första kopp kaffe.

McDonaldsmuggen

Det tar sin lilla tid för jag får varva skrivandet och drickandet med att hålla för öronen när han kör girsågen.
Men nu är listerna på G, får jag höra ett ”Äntligen!” och ”Halleluja!”. 🙂

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Vardag och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Tidig morgon på ledig dag

  1. bowlerhatgirl skriver:

    ÄNTLIGEN!

    Någon annan får stå för det andra. XD

  2. Annica Z skriver:

    Halleluja! =P

  3. nsslan skriver:

    *s*
    Nu har jag både ett äntligen och ett halleluja. 😀 Inte illa.

Kommentera

