Renovering pågår

Som jag nämnt innan så kunde jag inte låta bli att ta bort skåpen över kyl och frys när jag ändå hade en hantverkare som skulle sätta upp taklisterna.

Som ni ser så är det en kant i taket, det är någon slags spackel eller liknande som var intryckt mellan skivan som stod på skåpen och taket.
Det var uppenbarligen ett stort glapp där för in mot fönsterväggen var det nästan 2 cm tjockt.

Så det var bara att sätta igång. Jag försökte att ta ned skåpen själv, men det gick inte. Jag vågade inte rycka ordentligt utifall att de satt ihop med skåpen ovanför spisen. Sedan var jag rätt för att ta bort alla skruvar då jag inte ville att allt helt plötsligt skulle ramla ned på micron. så jag ringde in kavalleriet. Patric, mammas man, ryckte ut och kom och hjälpte till. Han använde råstyrka och en kofot och så var skåpen borta.
Typ, de står på köksgolvet, men på måndag är de helt borta.

Efter det så satte jag igång att slipa i taket för att få bort den där kanten. Jag som trodde att jag var klar med renoveringsdamm, men icke.

Dammig Wohoo..

Efter att ha åkt iväg en sväng på byggmax och bauhaus så satte jag igång att måla taket.
Tyvärr så kom jag på att jag inte hade slipat ner riktigt allt, så jag kanske måste slipa bort det jag redan har målat imorn. Men, men. Det är bara på ett litet ställe.

Fixar taketEgentligen borde jag väl måla om HELA taket för att allt ska ha samma färg, men det orkar jag faktiskt inte. Någon måtta får det vara.

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Vardag och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

