Inte roligt

Då jag varit igång ganska bra de senaste dagarna och då jag haft tidiga mornar hela veckan, (enligt mig), så gick jag och la mig hyfsat tidigt igår. Jag somnade runt 23:30, vid 02:30 vaknade jag och mådde riktigt illa.
Först trodde jag att jag sovit på något konstigt vis för det värkte i hela ryggen, jag försökte att stretcha ut det och mjuka upp ryggen men det gick inte så bra. Att hänga med huvudet var inte så lyckat när jag samtidigt mådde illa.

Jag funderade på om jag skulle ta en värktablett men misstänkte att det var något annat som orsakade det hela. Ska jag vara helt ärlig så kändes det nästan precis som när jag har varit riktigt full och vaknar mitt i natten och måste kräkas och det har oftast berott på, (om man bortser från alkoholen), att jag har så vansinnigt mycket luft i magen att den måste ut.
Och den känslan var det, fast jag var spiknykter och i övrigt mådde bra.

Efter att ha vankat fram och tillbaka i badrummet en stund så gick det inte längre, det vara bara att knäböja och acceptera sitt öde.
Magen var nästan tom så det kom mest bara magsyra och, just det, luft. En väldans massa luft, med kebabsmak.
Magomfånget hade minskat ganska kraftigt kunde jag sedan konstatera när jag tittade mig själv i spegeln.

Frågan är vad som orsakade detta?
Jag vet faktiskt inte. Var det falukorven jag stekte till middag som hade sin bästföre-dag för några dagar sedan?
Eller var det den nya chipssorten från OLW som min mage inte gillade?

Jag tänkte äta min matlåda med falukorv senare idag så vi får se hur det går.

Men det dröjer nog ett tag innan jag proppar i mig en halv påse med OLW’s nya chipssmak, ”Kebab drömmen”.

MardrömMardröm?

 

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Funderingar, Vardag och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Inte roligt

  1. Ping: Chipsprovning | nsslan

Kommentera

