Stockholm från sin mindre fina sida

Igår var jag faktiskt ut och körde lite tåg för ovanlighetens skull, jag hade inte varit ned till Stockholm sedan innan semestern. Vår hufvudstad protesterade högljutt mot min ankomst, när jag var på väg ut till uppställningen så började det att regna ganska bra och en ordentlig blixt lyste upp himlen alldeles bredvid mitt tåg och mig.
Turen var inte heller med mig när jag ringde och frågade vart jag skulle stå, spår 48 fick jag, mitt rum ligger bortanför spår 1. 😦 Ej heller får vi längre använda uppgången vid verkstaden, det blir visst för mycket spring där då.

Jag ställde upp mitt tåg på spår 48 och öppnade hyttdörren. Jag hade grovt underskattat hur mycket det faktiskt regnade och att det dessutom blåste hade jag helt missat.
Regnet verkligen öste ned och blåsten gjorde att regnet nästan drev ett par meter, dvs, det var svårt att hitta skydd någonstans.
Jag sprang till spår 37 och sedan tog jag mig raskt uppför trappan till övergången. Det kanske är 100 meter mellan dessa punkter och jag sprang så gott jag kunde under övergången för att slippa regnet.

Så här såg jag ut.

RegnadeSom en blöt ledsen hund. Så kände jag mig också.
Sedan fick jag springa 150 meter till för att ta mig in till rummet, då utan skydd av något. Mina byxor var helt genomsura på låren och min skjorta hade blöta fläckar på axlarna. *brrr*
Efter att ha sovit i lite mindre än åtta timmar var det dags att kliva upp igen, det är alltid lika härligt när klockan visar 05:00. 😦
Men ovädret hade dragit förbi så jag slapp ännu en golgata.

Så här såg det ut på morgonkvisten.

Lysen


Och närmare Stockholms central.

Stockholm
Vi kom hem några minuter innan tidtabellen, så allt var gott på hemresan.
Så fort jag kom hem så tapetserade jag några små våder i köket, resten av dagen spenderades på internet i jakt på en kyl och en frys samtidigt som jag lyssnade på det härliga ljudet av gersågen.

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Jobb, Vardag och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Stockholm från sin mindre fina sida

  1. Antonia & Emmie skriver:

    Det där såg inte så mysigt ut x) (regnhåret) . Haha:D
    Kika gärna in på vår blogg:D vi har en gissa bajset tävling:D där du vinner en länkning:D

  2. Gunnar Andersson skriver:

    Du är söt när du är blöt!
    Ja Hgl de flesta spåren är ju ej överbyggda men jernhusen ska bygga ut sina depåer.
    Jag är fd radioloksoperatör Sj +ISS Trafficare Cst har växlar persontåg+posttåg.
    Samt posttåg i Tm 1979-2006 utbildad på Ue+Rc1 körde 1027+1039.
    Jobbade i Hgl maj 2005 bara nätter inte kul i dessa hemska depåer och enorma spårområden.
    Var lite lättare att hitta på cst sp 1-19.
    Vore kul om du skrev lite mer om ditt arbetes vardag finns väl inte så många kvinnliga lokförare.
    Ännu kan jag de flesta stations förkortningarna och de olika signalerna vi körde ju som växling så det var ju bara dvärgsignalerna vi gick på.

    Radiostyrda lok fungerar så där ofta blev det tekniskt fel på de gamla fd Ub loken.

    Vilka linjer kör du på?

    Gunnar Andersson Sigtuna snart Hedemora

Kommentera

