Yr höna

Jag springer runt i lägenheten som en yr höna, eller yrhöna, båda fungerar lika bra.
Det känns som att jag har 1000 saker att göra innan helgen.

Äntligen är alla lister uppsatta men jag har lite ångest över att det tog sådan tid. Räkningen för det kommer inte att bli billigt, sedan är jag lite störd över att hantverkaren inte förstod att det smartaste hade varit att dra bort maskeringstejpen i taket innan han satte dit taklisten. Det gjorde han inte så jag ägnade närmare en timme åt att försöka att skära tejpen innanför taklisten och sedan försiktigt dra bort den. Det var ett frustrerande arbete.

En annan sak jag för tillfället stör mig på är att jag har tappat bort ett kvitto för en stållist som jag köpte förra veckan. Jag beslutade mig för att inte använda den och tänkte lämna tillbaka den men nu är kvittot, som sagt var, borta. Jag går inte i konkurs men det är surt att ha köpt något för 200 spänn som jag inte har någon nytta av.

Jag har fortfarande 3 stora fönster kvar att tvätta och allt det man gör runtomkring det. Dvs plocka bort allt i fönsterna, gardinerna och allt annat som står i vägen.

Sedan ska det såklart städas för att fira födelsedag och just nu ser det för d*ligt ut här hemma. Det är slip- och borrdamm överallt och det är sjukt svårt att få bort. Det är träspån som flyr undan dammsugaren, det är färg på hela diskhon, sedan det vanliga katthåren och kattsanden som är överallt. Och vanligt damm såklart.

Jag ska ju baka också. Och låna/hyra en riktig slagborrmaskin så att jag får upp hatthyllan.

Jag skulle även behöva handla överskåpen till kylen och frysen redan nu så att jag har lite mer förvaringsutrymme. Men vi får se, de kostar ju 2000 kr styck. En liten plåtlåda. Det är helt sinnessjukt.

*suckar*

Men nu ska jag duscha, jag kan inte gå utanför dörren såhär, då kommer folk att gå omvägar runt mig.

 

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Stress, Vardag och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

