Trötter, värkis och addis

 

Jupp, det blir inte mycket gjort just nu. Jag har börjat att spela Dragon Age Origin igen, det är mindre bra. I förrgår när jag hade en dag ledigt så satt jag och spelade i nästan 10 timmar. ”Bara lite till. Jag ska bara göra klart det här.” Och vips så är dagen förbi. Det är lite därför det blir så dåligt uppdaterat just nu. Sedan så hade jag fullt upp innan födelsedagsfikat att jag bara har dött av lite nu efter det.

Igår var jag iväg och tränade för första gången på evigheter. Jag bokade in mig på crossfit. ”Det är ju bara en halvtimme”, tänkte jag. ”Måste vara ett nybörjarpass”.
Eller hur. Efter uppvärmningen var jag lagom mör i låren, efter 2 minuter av passet var jag helt död, efter 30 minuter var jag så slut att jag låg och suckade och stönade när jag stretchade. Att sedan ta sig ner för trappan var inte det lättade utan att ramla. Idag är jag mör i hela kroppen. Vet ni vad man använder triceps till? Ett exempel är att dra upp byxorna, ett annat är att dra av sig en tröja. Dvs, att klä på och av sig är lite småjobbigt just nu.

Sedan så är det en j*la fläkt någonstans som har börjat att låta, igen. Den började förra hösten och stör mig något så vansinnigt när jag ska sova. Jag hade några killar här för att de skulle lyssna efter den i våras men när de var här så lät den ju såklart inte. Sedan när det blev varmare ute så slutade den. Men nu är oljudet alltså tillbaka. Jag vaknade dessutom av att den drog igång någon gång i morse. Som om det inte var nog med att börja klockan sju.

Jag hade tänkt att spela lite nu innan jag går och lägger mig men jag är helt slut så det blir nog att borsta tänderna och vila de blå en stund.

Natti, natti.

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Vardag och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

