Chipsprovning

Jag är en sucker för nya chipssmaker så nu har jag testat två av OLW’s nya smaker och en av Estrellas.

Resultatet?

OLW
OLW’s kebab drömmen får lite blandade omdömen av mig.
Smaken får:  test

Men det totala omdömet är:  test
Detta beror såklart på den obehagliga natten jag hade efter att jag ätit chipsen. För er som glömt eller missat så står det om det här och här. Men chipsen var goda, det var en sån där smak som man kan sitta och småäta länge. Lite kryddiga men inte för mycket. Men jag kommer absolut inte att köpa dem igen.

OLW’s andra smak är ”Sourcream & Italian Cheese”.

OLW
Inte helt fel. Lagom sourcream-smak men kanske lite klen ostsmak. Går att äta säkert en halv påse 300g utan att bli alltför less. Lite roligare än vanlig sourcream.
Det är inte helt omöjligt att jag köper dem igen.

Betyg: test

Och till slut Estrellas nya, ”Red Onion & Sourcream”.


Jag hade höga förhoppningar på den här. OLW’s med ostsmak var ju inte helt fel och lite grillsmak kan också vara gott. Men alas! Den var verkligen inte god. Vissa chipssorter kräver ju att man äter några för att man ska börja uppskatta smaken. Så var inte fallet med denna. Efter att ha provsmakat två små skålar så ville jag verkligen inte ha mer. Konstig löksmak och allmänt äckliga. Jag kan äta äckliga chips i vanliga fall, halva påsen brukar gå ner innan jag ger upp.

Så betyget blir:  Test
Jag kräktes ju inte så en överkryssad Knubbis blir det inte och jag spottade inte ut dem heller, så 1,5 Knubbig känns som ett rimligt betyg. Jag kommer inte att köpa dem igen.

(För de som undrar har jag köpt chipsen på Citygross och Coop Forum.)

Det var slutet på mitt chipstest för denna gången. Nu ska vi se om jag tar mig iväg för att träna bort dessa extra kalorier någon dag i framtiden. 😛

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Test, Vardag och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Chipsprovning

  1. Joakim skriver:

    Den däringa Red Onion blev det faktiskt att köpa hem här förra helgen, och även om jag inte är lika hård som dig i kritiken mot dom, så kommer jag nog ändå inte köpa dom igen, de gick att äta upp, men inte mer än så!

  2. accazblogg skriver:

    En ny favorit här är OLWs Grill & Peppar. Nu har jag visserligen förstått att de är långt ifrån en nyhet på marknaden, men vi har aldrig köpt dem förut. =)

  3. bowlerhatgirl skriver:

    Inge fel på mina kebabb chips. Tyckte dom va riktigt goda så dom köper jag nog igen… när jag är klar med dieten dvs. :p

    Har inte provat dom andra ännu.

Kommentera

