Blond?

Ja, vad tror ni? Är det dags att bli blond igen?

 


Nä. Det är det inte. 😛
Men jag ska försöka att ljusa upp det lite då det nästan blev svart i topparna när jag färgade det sist. Färgen jag använde då hette ”light mocha” från Viva, men det blev inte speciellt light om jag får säga det själv.

Som ni ser så kommer jag inte i närheten av den blonda varianten. Och jag vill inte bli blond heller, jag känner mig lite menlös när jag är så ljushårig. 😛

Men när man göra håret ljusare så vet man ju aldrig vad som händer, jag kanske dyker upp på jobbet en dag och har morotsfärgat hår. *ryser*

 

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Funderingar, Vardag och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Blond?

  1. Diana Löfström skriver:

    Du kanske skulle gå till en frisör och få det proffsigt gjort? Annars går det ju att ljusa upp det med slingor. Men jag håller med dig att du är snyggare i mörkt hår. Det passar din hudfärg. 🙂

    • nsslan skriver:

      Tack, tack. 🙂
      Nä, jag litar inte på frisörer. De få gånger jag har färgat hos dem så har jag inte blivit nöjd och det kostar 4 gånger mer än att göra det själv.
      Jag kände att det har blivit så mörkt att det inte räcker mer slingor, annars så brukar jag slinga ibland.

  2. Gunnar Andersson skriver:

    Nä brunetter ska det vara du är sötast då!
    Du är snygg som en fotomodell men är lokförare såg bilden från hgl.
    Jag har lite tekniska frågor mm så ta gärna kontakt med mig jag jobbade 27år på järnvägen men en arbetsskada gjorde mig till sjukpensionär.

    Ta gärna bilder från ditt arbete från hytten osv alltid kul.
    Jag brukar hänga på olika tågforum på nätet så tåg intresset sitter kvar.
    Jag jobbade på cst,tm och hgl 1979-2006 Sj och ISS Trafficare.

    Utbildad på Ue,Rc1 körde 1027+1039 ville ej gå tillbaka till Sj 2005 när Sj tog tillbaka sin egen växling.

    Säo gick bra i alla år man skulle ha 17 rätt men förare har delvis annan säo.
    Som sagt ta gärna upp mera från din lokförartjänst alltid kul att läsa finns några andra lokf som har bloggar.
    Man får en inblick i vardagen för olika yrkesgrupper.
    Skifttjänstgöring sliter vi började kl 0400 och 0500 på cst innan det blev nätter.
    All växling är borta och även posttågen försvann vxl i Tm togs över av Greeengargo.

    Gunnar Andersson fd radiolokoperatör

    kga14@sverige.nu

    • nsslan skriver:

      Tack ,tack. 🙂

      Jag är ganska restriktiv med vad jag lägger upp från jobbet. Vi får se, det kanske blir någon bild då och då men det här kommer inte att bli någon tågblogg.

      Nu har vi ju inte säo längre, nu heter det JTF. 🙂

  3. bowlerhatgirl skriver:

    Jag tycker att du passar bra i blont, men då ska det vara riktigt ljust. Då blir du modell piffig. XD

Kommentera

