Samsung kundservice

Jag hade först mailat samsung om att logotyperna på mina vitvaror var olika, vilket känns dumt då man har döpt serien till ”twin”, (tvilling), och fick då svar att jag skulle ringa istället.
Så jag ringde samsungs kundservice och fick där tag på en mycket osympatiskt kille. Han verkade mest tycka att jag var kräsen och att det var onödigt att jag ringde, inte för att han så något olämpligt eller var otrevlig, men jag kände mig ändå inte väl bemött.
Jag fick iaf reda på att den nya loggan, den platta som jag har på kylen, finns på vitvaror som är producerade efter juni/juli och den gamla loggan sitter på det som är tillverkade innan. Jag hade alltså oturen att få två som var tillverkade på olika sidor om bytet. De vet själva inte heller vilka sorter som är i vilka paket, det är nämligen inte utmärkt på emballaget, man får titta endera på loggan när man packat upp dem eller innanför dörren där produktlappen sitter och läsa sig till när de tillverkades. Mycket dumt.

Kan ni gissa vad lösningen är?

Jo, samsung kommer att posta mig en gammal logga, alltså en utstående, som jag själv får klistra på den nya loggan som jag har på kylen. Det kommer dessutom ta 4-6 veckor då de håller på att tillverkas nu.
Okej? Inte speciellt professionellt enligt mig. Och sedan var det inget mer. Ingen kompensation, ingen ursäkt, ingenting.

Elgiganten, där jag köpte grejerna, visste ju inte om problemet. Jag fick höra att de hade säljare från samsung där i fredags men sedan har jag inte hört något mer.
Jag var iaf in i fredags eftermiddag för att köpa överskåpen och fick då reda på att de också var beställningsvaror. Skåpen jag tittade på först skulle inte levereras förrän i början av november och det var lite väl långt bort. Säljaren jag pratade med då sa att det fanns ju ett annat märke som hade så gott som likadana skåp, men att de var lite dyrare. Visst, tyckte jag, och frågade om jag kanske kunde få någon rabatt pga alla problem. Och hon svarade att jag kunde få dem till samma pris som de som skulle levereras i november.
Så då blev det så, hon sa att jag faktiskt fick dem till inköpspris vilket jag tycker är lite märkligt. Det är för tusan en plåtlåda med en dörr på, om de betalar 1890 riksdaler för dem så tycker jag att det är skandalöst.
Skillnaden mellan den billigare lådan och den här var, såklart, märket och att det skulle ha grå sidor istället för svarta. Det passar faktiskt bättre. Så nu hoppas jag verkligen att de är gråa också, är de inte det då får jag nog ett psykbryt i butiken. Jag tänker nämligen öppna paketen där när jag hämtar ut dem för att se så att det blir rätt.
Det var iaf kortare leveranstid på dessa, de ska komma in till veckan. Så vi får väl se vad som händer.

*håller tummarna för att jag får rätt skåp*

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Funderingar, Vardag och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

