Dålig service

image

Nu vet jag inte om jag är skadad eftersom att jag själv har jobbat på ett liknande ställe, men max i birsta hade idag riktigt dålig service.
Tur för dem att jag inte var en mysteryshopper.
Restaurangen är nästan tom och det är ingen som står i kö. Jag ser 4 maxmedarbetare, tror detta så dröjer det ca 1 minut innan jag får någon hjälp.
Beställningen gick bra, (men hon frågade inte om jag skulle äta här). Hon säger priset och försvinner sedan iväg, jag hinner inte ens sätta kortet i läsaren. Mitt kort vill inte fungera och köpet avbryts. Kassörskan kommer inte tillbaka. Hon har inte sagt något om hur lång tid maten kommer att ta.
Jag ser kassörskan till driven, hon arbetar. I köket ser jag två stycken. Efter någon minut så ser jag min kassörska, hon ställer min potatisgratäng i micron och trycker igång den. 40 sekunder ska det ta och sedan försvinner hon utom synhåll igen.
Nu piper en fritös ihärdigt och har gjort så en stund. Ifrån köket ropar någon åt kassörskan i driven att hon ska ta hand om den. Jag vet då att minst tre stycken lurar bak i köket. Hon i driven håller på att expidera en kund men får springa emellan med pengarna i hand. Min gratäng piper men ingen verkar bry sig. Jag står fortfarande kvar i väntan på att få genomföra mitt köp. Jag ser inte min kassörska, däremot hör jag henne, hon är därbak och pratar/skrattar med någon. När 5 hamburgare är klara och ihoppackade dyker hon tillslut upp och tar ur min gratäng ur micron, den hart nu stått där i ett par minuter, minst. Sedan går hon lite fram och tillbaka, greppar min hamburgare och börjar sedan prata med någon i köket.
Efter ett kortare meningsutbyte så får jag iaf min mat. Hon tittar snabbt på kassan och säger åt mig att pröva igen. Ingenting om varför hon försvann eller något sånt. Jag slår min kod och får mitt kvitto och ett ”smaklig måltid”.
När jag sedan går och tar min läsk och några servetter så måste schasa bort ett gäng bananflugor. Inte så fräscht.
Hamburgaren smakade bra men potatisgratängen här var sämre än den i stockholm, jag vet inte varför.

Så kära Max, jag förstår inte varför folk är så förtjusta i er.

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Vardag och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Dålig service

  1. Joakim skriver:

    Detta vore nästan ett bra tillfälle att kontra med ett ”Nej tack, jag äter på annat ställe” när de väl kom tillbaka…

  2. accazblogg skriver:

    Tråkigt med dålig service. Vi har tyvärr också märkt att Birsta varit dåliga, men då har det varit när det är riktigt fullt med folk, och då kan man ju ha lite överseende. Med enbart 2-3 kunder att ta hand om ska det ju bara funka!

    • nsslan skriver:

      Jag blir själv så vansinnigt irriterad när jag ser sådan dålig service då jag själv blev lärd annat när jag stod i kassan.
      Vem springer iväg innan köpet är klart och sedan inte kommer tillbaka på 3-5 minuter? Och det var bara jag i kassan inomhus. Ingen i kö innan och ingen i kö efter.
      Det var några bilar i driven men de hade en egen kassörska som då fick ta hand om fritösen dessutom.

  3. Lena Sjöström skriver:

    Jag skulle gått därifrån ioch med att köpet avbröts, eller åtminstone kommenterat henne när hon väl kom med din mat. Du måste tuffa till dig Ulrika

Kommentera

