Fredagens To Do

Nu är fredagens To Do avklarad. Några dagar efter utsatt men, men. Det går inte alltid som man tänkt.
I fredags skulle jag som sagt var täta fönster, det valde jag bort helt enkelt för att det regnade och blåste ganska kraftigt. Inte helt optimalt för att öppna jättestora fönster.
Istället åkte jag iväg till mamma för att hämta upp kvittot till glaset jag skulle byta. Väl där så var jag social och det slutade med att jag åkte och bytte det där glaset runt 18 på kvällen. Väl hemma så orkade jag inte baka några kakor utan lagade mat istället.

På lördagen så började jag att täta ett av fönsterna och upptäckte att det gick mycket mer list än vad jag hade trott och insåg då att jag inte hade tillräckligt till nästa fönster. Så det blev en liten tripp ner på stan för att köpa mer, väl där så gick jag en sväng på kicks också då de hade 20% på alla nagellack. 🙂
(Dock gällde det visst inte ett av topplacken jag köpte, men orka åka tillbaka för 20 kr.)
Väl hemma så började det bli mörkt och då blev det ingen mer tätning den dagen. Så istället lagade jag en köttgryta och bakade kakor. Kakorna smakar helt okej men det blev ett ordentligt misslyckande utseendemässigt.

Jitterbuggar
Det är meningen att de ska vara runda. 😦
Jag vet inte vad jag gjorde för fel.

Idag har jag iaf lyckats att täta det sista fönstret så förhoppningsvis så drar det inte lika kallt längs med golven den här vintern.

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Vardag och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

