Gör mig vacker

Jag var iväg till Belle Visage i Sundsvall för ett par dagar sedan och färgade fransar och bryn.
Det är ingen stor grej, det tar kanske en halvtimme eller så, men gud så mycket snyggare jag känner mig. Ansiktet har fått mer liv på något vis.

Tess tror jag tjejen som gjorde min behandling heter.
Jag fick lägga mig ner på en skön brits och hon började därefter med att lägga på någon slags kräm, jag antar för att färgen inte ska fastna i huden, sedan fick jag skydd under ögonen. Efter det så la hon på färgen på fransarna och la sedan något över fransarna och mina ögonlock. Jag har ingen aning om vad, det är dumt att titta och jag var inte så intresserad att jag frågade.
Under tiden färgen verkade på ögonfransarna så tog hon tag i mina bryn. Jag sa att jag ville att det skulle vara en naturlig färg, och hon höll med. Helt svarta ögonbryn skulle nog se lite märkligt ut på mig.
Mot slutet av färgningen så började det att sticka och bränna lite på mina ögonlock, jag skulle tippa på precis vid fransraden, men det är svårt att säga. Känseln är visst inte helt hundra just där.
Hon frågade om jag stod ut en liten stund till, och det säger jag ju inte nej till. Man är ju ingen vekling.
Så hon fortsatte och pilla med mina ögonbryn och jag försökte att inte tänka på att det brände. Det gick inte så bra, ögonen började att tåra sig och jag oroade mig för att jag på det viset skulle få ner färg i ögonen. Men det gick bra och efter ytterligare några minuter så var det klart och hon plockade bort färgen. Lättnaden var, kanske inte enorm, men ganska stor. Bäst var när jag själv fick gnugga mig i ögonen med de små tvättlapparna. 🙂

När all färg var borta så började hon att noppa mina ögonbryn. Nog för att jag inte hade noppat dem på ett tag, men gudars, hon höll på i en evighet och jag var rädd för att jag inte skulle ha några bryn kvar efteråt.
Det hade jag såklart och jag är nöjd med resultatet. Jag måste ha haft en massa småhår som jag själv inte sett i den halvkassa belysningen jag har hemma. 😛

Som sagt, jag är nöjd men jag kan tycka att priset är lite väl högt. 350 kronor kostar det, men jag tror inte ett de är dyrare än någon annan salong.

Jag hade ingen riktigt bra före-bild, så ni för nöja er med den här.

Och en närbild på efter.

Om jag orkade böja fransarna ordentligt så ser det nästan ut som om att jag redan har mascara på mig. 🙂

 

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Vardag och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Gör mig vacker

  1. Diana Löfström skriver:

    Jag är för snål för att göra sånt på salong. En hemmafärg kostar ca 90 kr och räcker till kanske 10 färgningar. Om jag inte färgar mina bryn ser det ut som jag inte har några…

    • nsslan skriver:

      Brynen skulle jag kanske kunna göra hemma men aldrig fransarna. Jag har testat en gång och det gör jag aldrig igen, tror jag fick det mesta i ögonen. 😦
      Sist gjorde jag bara fransarna i samband med en ansiktsbehandling och det är egentligen det jag är ute efter. Fransarna ser så mycket snyggare ut när de är helt svarta. 🙂
      Brynen gjorde jag den här gången för att lyxa till det lite.

Kommentera

