Träning

Idag var dagen då jag insåg att jag inte längre kunde skylla på att tvättmaskinen/torktumlaren har krympt mina kläder. Det är jag som har börjat att växa ur dem.
Jag gjorde en snabb koll på vågen och fick upp 64,7 kg. På morgonen, innan frukost. Det var inte en rolig siffra. Jag är 169 cm lång så det är inte en orimlig vikt, jag är inte tjock, men så gott som alla mina kläder är anpassade till 61 kg på en hyfsat vältränad kropp. Dagsformen är en otränad kropp som väger nästan 4 kg mer, så det är inte konstigt att magen börjar hänga över byxlinningen. 😦

Så idag var jag iväg på mitt första träningspass på säkert en månad. Sist jag började träna så tog jag i för hårt och blev straffad med en hemsk förkylning, så den här gången ska jag försöka att ta det lite lugnt i början. Max 2 pass per vecka och inget högintensivt som crossfit.

Så här blev resultatet:

Uppvärmning: 10 min gång på löpband.

Benböj, fria vikter: Uppvärmning 20 kg 15 rep.  Sedan 40/5, 40/5, 40/7 (kg/repetitioner)
Bicepscurl, med hantel: 5/12, 6/12, 6/10
Utfall, gång genom gymet, ca 20 steg, 10 på varje ben: 5kg, 5kg, 5kg
Bänkpress, med hantlar: 9/12, 9/12, 9/12
Vadpress, stående: 30/15, 35/15, 35/15
Plankan: 67 sek, 57 sek, 60 sek

Nedvarvning: Gång på löpband 10 min.

Avslutade med en ordentlig stretching.
Hela passet tog ca 1,5 timme, men då hade jag verkligen inte bråttom.


Nedvarvning. 

Vi får se om jag orkar ta några bilder för att visa dagsformen. Det tar emot, men det kanske kan sporra mig lite också.
Som sagt, vi får se.
Vi får även se hur min kropp reagerar, jag kanske vaknar upp imorgon med världens hemskaste förkylning igen. :/

Det var förresten Cicci Wallin som inspirerade mig till att ta med utfall som en övning. Jag gillar den inte, men jag gillar egentligen ingen benövning och jag måste hitta något som tränar rumpan.

 

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Träning, Vardag och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

