Dagbädd

Ibland när jag har kört mitt lilla tåg dit det ska så har jag rast med dagbädd. Jag gillar inte dagbädd.
Tänk dig att du är hemifrån, du har en lite längre rast och får då tillgång till ett eget rum med en säng i. Du får betalt för 1/4 av tiden du har rast.
Inte helt fel tänker väl ni?
Ja och nej.
Dagbädd innebär att du inte får bädda ner dig. Du ska alltså ligga ovanpå överkastet och får inte lägga huvudet direkt på kudden, du har tillgång till en filt som är ca 1,5*1,0 m.
Jag antar att det är så för att fler ska kunna använda samma säng som dagbädd utan att någon skall behöva byta sängkläder eller att rummet senare skall kunna användas som nattbädd.
(I en nattbädd får du alltså bädda ner dig, du får lika mycket betalt som om du har en dagbädd.)

Så här gjorde jag sist:


Jag vek upp hörnen på överkastet så att jag kunde få lite värme från det sedan la jag filten över mig. Kudden tog jag djärvt och la ovanpå överkastet och använde sedan min windstopper som skydd.
Just det här dagrummet är ganska kyligt och jag tycker inte att det räcker med bara en liten filt när man är lite småtrött och frusen.
Inte blir det bättre av att det ligger vägg i vägg med en ytterdörr som ansluter till en livlig korridor. Jag använde öronproppar men blev ändå väldigt störd av allt slammer.

När det är som ovan så har jag hellre betalt hela tiden men är utan eget rum.

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Funderingar, Jobb och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

