Olympus

Anledningen till att jag tog en sväng till Birsta en lördag eftermiddag var då för att lämna in min kamera som har fungerat lite dåligt de senaste månaderna.
Varför just igår när alla andra är där?
Jo, det var så att jag igår kom på att jag måste ta och leta reda på det där kvittot för att se när garantin går ut. Jag hittade kvittot och konstaterade förskräckt att garantin gick ut, ja gissa, igår!
Så det var bara att ta på sig riktiga kläder och åka iväg innan Siba stängde.
Väl där så uppstod ett litet problem med att hitta originalkvittot, jag hade visst bara med mig en faktura som jag fått när jag fick min ersättningskamera. (Min första olympus µ läckte nämligen in vatten och den skulle vara vattentät.)
Efter att han funderat lite och tagit hjälp av en kollega så löste det sig ändå till slut.
Nu får vi se vad olympus tycker.
Förra gången var de väldig hjälpsamma och jag fick en helt ny kamera, vilket jag inte hade förväntat mig. Nu hoppas jag bara på att fokuseringsfelet går under garantin och att det går att laga.
Jag har under de senaste månaderna märk att kameran har börjat att låta konstigt när den försöker att fokusera och att den inte hittar fokus när det borde. Det vill säga, i belysning som den borde klara av, där det finns tillräckligt med kontraster osv. Värst har varit när jag har försökt att ta macro-bilder och det tycker jag är ruskigt tråkigt, jag gillar att ta sådana och kameran har varit duktig på det förut.

Så nu är det bara att vänta och se.
Om Olympus bestämmer sig för att det inte går under garantin så kommer jag att få betala för felsökningen, ca 800 kr sa han på Siba. Det är inte så lockande.

Jag önskar bara att jag hade lämnat in den tidigare, nu är risken att jag inte kommer att ha någon kamera när jag åker på semester, plus att de kanske tror att jag är någon garanti-junkie nu när jag lämnade in den sista dagen på garantin. Det är jag inte! Jag är lite för mycket mañjana, mañjana för mitt eget bästa. 😦

Saknar redan min kamera.

olympus
µ tough 8000

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Foto, Funderingar, Vardag och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

