Åker tåg

Jag sitter på tåget hem från Stockholm. En resenär bakom mig säger till sin kompis att x-trafiks tåg är inställda. Jag kastar mig genast på datorn för att söka information, jag är ledig imorgon och vill inte gärna bli allt för sen hem.
Tråkigt nog så var det en olycka som stoppade tågtrafiken. Mer information än så fick jag inte fram just då. Men vi var i Gävle så jag var ändå positiv.

Nu är vi strax utanför Hudik och jag fick precis reda på att ett godståg förmodligen har kört på någon. Hemskt. Tragiskt. Jag känner med föraren och hoppas att han får bra stöd. Samt går mina tankar till de som kände den som var med i olyckan. Jag kan inte föreställa mig hur ett sådant samtal kan kännas.

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Funderingar, Jobb och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

