Träning Helex

Idag blev det faktiskt en sväng på Helex. Jag har träningskort på ego men jag gillar sjukgymnasterna på Helex. Jag vet inte ens om ego har sjukgymnaster?
Jag hade iaf möte där med Ulf som skulle visa mig några övningar för min rygg.
Det var grymma övningar, jag riktigt kände hur ryggen fick sig en utmaning. Det är väldigt stelt över skulderbladen men förhoppningsvis så blir jag bättre med tiden. Jag ska försöka att göra övningarna i samband med att jag tränar, gärna 2-3 ggr i veckan.
Efter att Ulf hade demonstrerat och korrigerat mig så körde jag själv några styrkeövningar i gymmet. Jag hade tänkt skriva vikt och antal repetitioner men jag tror jag ska byta ut hälften av övningarna till nästa gång så jag skippar det.

När nästan var klar så ser tittar jag som hastigast på en av klockorna där och inser att min parkeringstid håller på att gå ut. Eftersom att jag redan har fått en parkeringsbot i år så var jag inte så sugen på att få en till så jag gjorde snabbt den sista övningen och beslutade mig för att stretcha hemma.
Halvvägs hem så tittade jag på klockan och sedan på parkeringsbiljetten och insåg att jag hade 40 minuter kvar. Jag hade sett fel på klockan i gymmet. Kände mig lite dum som inte kollade noggrannare, men, men.

Jag gillar Helex gym, det är stort och luftigt och känns fräscht men jag föredrar ändå ego. Det kanske är lite mörkare och inte speciellt luftigt, men där kan man gömma sig i maskinerna på ett annat sätt. På Helex kändes det som om någon stirrade på mig nästan hela tiden, inte samma person, utan olika.  Den känslan får jag inte på ego.

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Träning, Vardag och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Träning Helex

  1. Annica Z skriver:

    Vad duktig du är som tagit tag i träningen igen. Jag har inte varit till gymmet på ca 3 veckor, först flytten, vedstapling, sedan förkylning och nu flyttstädning… Vill iväg men hittar inte tiden!

    • nsslan skriver:

      Men då tränar du ju ändå. 🙂
      Här blev det bara ett pass förra veckan och sedan slog förkylningen till igen. Det är så surt! Jag blir aldrig frisk och jag känner hur kroppen blir svagare. 😦

Kommentera

