Ny bil?

Jag funderar till och från på att köpa en ny bil. Inte för att jag är missnöjd med den jag har nu, jag gillar min micra. Utan bara för att.
Drömbilen är en elhybrid men de är så dyra!
En ny prius går på över 200 000 samma för Hondas elhybrid. En begagnad kan man få för runt 100 000 men då är de inte ett par år gamla utan upp mot 5-6 år eller så har de gått väldigt långt.
Jag vill inte ha en bil som är äldre eller lika gammal som den jag har nu och det är en sen -06.

Sedan kom jag även på att jag vill ha en liten bil, jag är van vid det nu som om jag hade en större skulle jag säkert köra/backa in i en massa saker och det vill jag inte. Så då var jag in och tittade på småbilarna. Där har toyota en liten elhybrid men den är ny och kostar också multum. 😦

Så vi får se.
Jag skulle in ha något emot en bil med lite mera drag i heller men jag ska nog inte ha en sån bil. Risken finns att jag sladdar av vägen bara för att jag gillar att dra på i starten. Jag älskar att köra ifrån bilar vid rödljusen. 🙂

Det kanske blir en nyare modell av micran till slut. Vem vet?

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Funderingar och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

