Julens första glögg

I ett av mina nya fina glögglas. 🙂
Det blev prov av årets glögg, den med kaffesmak, men jag kan inte påstå att den smakar så mycket kaffe. Mest smakar den snäll glögg.

 
För att på bästa sätt testa glöggen gör man så här:

Först så blåser man lite på glöggen så att den svalnar och så att man får upp en massa alkoholånga i ögonen så att de tåras.

 

Sedan så smuttar man lite.

 

Och så låter man glöggen rulla på tungan som en riktig vinkonnäsör samtidigt som man smackar lite med munnen.

 

Och om glöggen inte riktigt faller en i smaken då visar man det på ett fint och diskret sätt.

 

Nog om detta, nu har jag blivit lite varm och ska se vilken rolig aktivitet jag ska ta itu med; duscha, slå in julklappar, städa eller packa. Wohoo..

 

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Funderingar, Test, Vardag och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Julens första glögg

  1. bowlerhatgirl skriver:

    LOL!
    Snygg min systeryster. Tror du borde joba på din diskreta min.
    *viskar* Den är inte så diskret… XD

  2. Joakim skriver:

    Jag tyckte nog att Blossa ’11 luktade mer kaffe än vad den smakade det, vilket var lite av en besvikelse. Den får godkänt efter en första smakning i vart fall!

Kommentera

