Kaktest

Jag testade för första gången på att göra en red velvet cake, jag blev inspirerad av Masterchef Australia och den röda färgen. Den känns ju lite julig. 🙂

Här under har jag testat olika fyllningar.

test

En med Nigellas red velvet glasyr som även är ovanpå alla testen, samt en med ena änden mandelmassa och andra änden med jordgubbssylt.
Själv tyckte jag nog bäst om den med jordgubbssylt, den med bara glasyr blev väldigt söt och mandelmassan passade inte ihop med resten. Kakan i sig själv smakar inte så mycket.
Jag skulle nog vilja ha en glasyr som inte är lika söt och kanske med en choklad/apelsinfyllning i. Men det kanske blir mer tårta än kaka då?

Hmm.. Jag får fundera lite till.

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Funderingar, Vardag och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

