Olympus telefonsupport -kamera

Jag ringde idag in till Olympus telefonsupport för att fråga om vad de hade gjort med min kamera när de haft den inne på service. Jag fick nämligen tillbaka den idag.
I ena papperet stod det att autofokusen krävde genomgång och på det andra papperet så stod det att de inte hade hittat något fel och jag undrade vad det var som gällde.

Det visade sig att de inte hade hittat något fel men de hade gjort rent kameran och uppgraderat firmwaren och lite smått och gott.
Och ren var det! Jag kände knappt igen den, den såg ny ut om man inte tittade allt för noga. 🙂
Och inte kostade det någonting heller. Tack Olympus!

Men tillbaka till supporten. Han ville såklart hjälpa mig när vi kom fram till att de inte hade hittat något fel och började först att säga att jag kanske hade fel iso-inställning om bilderna blev gryniga. Kan tilläggas att han inte hade fått något servicenummer eller något så han hade ingen aning hjälp av några anteckningar därifrån. Han visste bara vilken modell det var.
Jag fick inte riktigt tillfälle att avbryta det där om iso så han fick berätta klart och då påpekade jag att det var autofokusen jag hade problem med, den kunde inte fokusera även om jag själv såg att den hittade fokus utan att stanna där.
Då började han: ”Men om du håller knappen intryckt till hälften…” Där avbröt jag honom med att lite drygt säga att jag faktiskt har haft kameran i 2 år och det var det sista halvåret den hade krånglat.

Jag vet att han säkert måste fråga det, vissa kanske inte vet om detta och det kanske är ett vanligt förekommande problem, men när han sa det så blev jag nästan lite förolämpad och därför gick jag direkt in i försvarsläge och började rabbla att det var mest i macroläget den tappade fokus och en massa annat. Men jag kom på mig själv och sa att den ändå verkade fungera bättre nu än innan servicen och tackade för hjälpen och avslutade sedan samtalet.

Jag har bara haft kameran hemma i 20 minuter så jag ska testa den lite mer senare för att se hur den mår. Men, men. Som sagt. Jag är ändå nöjd över att de ändå tog sig tid att gå igenom den utan att jag fick betala för någon felsökning.
Jag måste säga att jag är grymt imponerad över olympus service, jag har ju ändå skickat in två kameror till dem nu och bara blivit bra bemött. Samma på siba, (i birsta), där jag köpt dem, alltid trevlig personal som har försökt att hjälpa mig på bästa sätt.
Nu dags för middag och sedan ska det slås in julklappar.
Toodle-oo!

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Funderingar, Vardag och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Olympus telefonsupport -kamera

  1. Diana Löfström skriver:

    Siba is the shit. 🙂 De är alltid hjälpsamma. Elgiganten har jag aldrig behövt krångla med, men Media Markt är superdåliga. De testade inte ens grejen som jag trodde var fel, utan gav mig en ny kabel och sa att det förmodligen var den. Jag bad dem testa för säkerhets skull, och de sa nej. Sen när jag kom hem var det ju fortfarande samma fel… Puckon.

  2. Kim Sjöberg skriver:

    Ja idag försökte jag ringa SIBA kundservice som ja hittade tel nr till på nätet, men det fungerade inte längre. För mig är supporten nästan det viktigaste!

Kommentera

