Resan del 1

Nu så, nu har vi kommit hem och landat också. Jag tänkte gå igenom lite bilder jag tog på resan. Jag tog strax över 500 bilder, men ungefär 50 är värda att visa. Som tur är så behöver man ju inte längre framkalla bilderna, om det är en fördel eller en nackdel vet jag inte. Det blir som sagt var väldigt många bilder.

Men vi börjar på flygresan dit. Vår researrangör var Ving och vi flög med Thomas Cook.
Som underhållning på planet spelade vi ett parti M.I.G. Jag vann, nästan. 😉 

Tack vare en väldigt serviceminded flygvärdinna så fick vi platser bredvid varandra på planet, annars hade jag suttit några rader framför de andra eftersom att vi hade separata bokningar. Detta pga att det inte gick att boka 3 personer i ett enkelrum och ett dubbelrum, då fick man bara alternativet 3 stycken i samma rum. Aningen osmidigt.

 

Flygresan var väl som flygresor är i allmänhet, trånga, ljudliga och alldeles för långa.
Maten däremot var nog den bästa jag ätit på en flygresa.

thomas cook
På utresan fick vi någon slags kycklinggryta som huvudrätt, en laxröra som förrätt och en chokladmousse som efterrätt. Allt var gott, även om jag gärna hade varit utan kokosmjölken i kycklingen, men det är en högs personlig åsikt.
Annika gillar inte röror så jag och Diana delade på hennes och hon fick min mjukost som inte jag gillar. 🙂

 

efterrätt
Syster högg snabbt in på efterrätten medan jag väntade på att flygpersonalen skulle komma ut och servera kaffet. Den föll henne i smaken, själv var jag inte så förtjust i det som var på botten.
allergi
Men det gäller att man inte är allergisk mot någonting.

 

 

Eftersom att vi hade två bokningar så hamnade vi dessutom på två olika transferbussar från flygplatsen vilket gjorde så att jag hade kanske 10 minuter för mig själv då jag kom fram till hotellet, så jag passade då på att fota lite.

marsa alam gorgonia beach
Här är foajén på hotellet, det första man såg när man kom in. (Bortsett från den fula juldekorationen, bild kommer senare.)

 

 

marsa alam gorgonia beach
Mer foajé. För att komma ut till rummen så var man tvungen att gå ner i trappan som syns på bilden.

 

 

marsa alam gorgonia beach

Och här är utsikten mot poolområdet. Inte helt fel. 🙂
Det var otroligt skönt att komma ifrån slasket hemma och komma ner till värmen.
Vi hade våra rum lite till vänster ovanför poolbaren som syns i bild.

 

marsa alam gorgonia beach
Och efter att jag har fotat lite och druckit upp välkomstdrinken som smakade som vinbärssaft så ankom syster och Diana till hotellet. Syster med kudden i famnen. 🙂

 

marsa alam gorgonia beach
Man fick säga till bärkillarna om vilket rum man bodde på så skrev de upp det på flygremsan och tog dem till rummen. Mycket smidigt.

 

marsa alam gorgonia beach

Framme!

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Foto, Resa och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Resan del 1

  1. Adde Tjernberg skriver:

    Kul att se lite bilder från Gorgonia Beach… Vi åker dit på fredag 🙂
    Mvh
    Adde

    • nsslan skriver:

      Vad härligt!
      Jag kan tipsa om att ta med en varmare tröja till kvällarna, det var lite småkyligt när vi var där och det blåste ganska ordentligt.
      Enligt mig så har ni valt ett bra hotell, det är det 4:e jag har bott på i Egypten och det enda jag kan tänka mig att rekommendera till andra. 🙂

Kommentera

