Dagen


Idag tog jag äntligen tag i lussebullarna. Jag har skjutit upp det i ett par veckor nu, bullar tar sån tid att baka och mycket stök blir det, men nu är det äntligen klart!

Lussebullar
Degen jäste så fint så!
Vodkan är för saffranet, för att få mer smak ska man visst stöta den i en mortel tillsammans med lite socker och sedan låta dra i en matsked ej smaksatt sprit innan allt hälls ned i degen.

Lussebullar
Det blev nästan 40 lussebullar, jag testade tre sorters topping. Jag gillar inte russin så det blev några med mandelkross, några med råströsocker och några med kanderade apelsiner. 🙂
Jag vet inte riktigt vilken jag har som favorit, men det lutar åt apelsinerna.
Sedan har jag såklart mandelmassa i dem också. 🙂

*mums*

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Vardag och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

