Buss, taxi eller tåg?

Stormen Dagmar var visst inte nådig. Från att trafiken längs med norrlandskusten skulle vara igång vid 08 så säger de nu 18. Mitt tåg till Stockholm skulle ha gått ca 14 men där är buden ännu olika.
Det kanske blir taxi till Hudiksvall eller kanske taxi till Söderhamn för att möta upp ett tåg som kommer söder ifrån och ska vända. Men än vet ingen säkert än.
Jag har på mitt schema att jag ska köra sista tåget ifrån Stockholm hem igen och chansen att det ska gå är ju större så jag måste kanske på något vis ta mig ner till huvudstaden i vilket fall.

Nåja. Även om jag föredrar att köra tåg hela vägen så har jag ju arbetstid från 13:30 även om det blir taxi hela vägen till Gävle och sedan pass på ett regionaltåg till Stockholm.

I vilket fall är det dags för mig att ta mig ur morgonrocken och få på mig lite riktiga kläder.
Under tiden så lyssnar jag på en jullåt som fastnade i mitt huvud igår. Det är en låt med killarna från Scrubs som de publicerade på juldagen, vilket då är amerikanarnas julafton.

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Funderingar, Jobb, Vardag och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

