Mörkt

Det är fortfarande mörkt strax efter 6 på morgonen, det ska det väl helst vara också, men det är ruskigt segt att arbeta de timmarna på dygnet.
Tur i oturen att vi förlorade nattågskörningen, det var riktigt jobbiga tåg att köra.

Runt 7 så började himlen ändra färg vilket är ganska skönt just nu men jag skulle hellre ha det ljusare på kvällarna. Då fort det blir mörkt så får min kropp för sig att dagen är slut vilket gör så att jag får ännu svårare att motivera mig att göra saker.
Är det någon mer som känner likadant? Vi kanske ska ta och skriva en motion till riksdagen om att få ställa om klockan på vintern så att det blir ljusare på kvällarna?
Om hotellet i Egypten kan ställa om klockorna för att maximalt utnyttja soltimmarna så borde vi också kunna det. 🙂

image

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Mörkt

  1. Diana Löfström skriver:

    Måste ha varit jobbigt att bo i Arvidsjaur. Där är det väl mörkt dygnet runt på vintern…

    • nsslan skriver:

      Nästan så. Det ligger ju lite söder om polcirkeln. Men jag kan inte påstå att jag saknar a-jaur. Kolmörkt på vintern och sedan ljust dygnet runt på sommaren.

Kommentera

