Gah!

Konstaterade krasst att ännu en dag har förflutit utan att jag gjort något nämnvärt och dessutom började jag att bli hungrig. Jag såg på klockan och insåg att jag inte skulle hinna med att laga någon middag innan min tvättid började så jag beslöt mig för att värma upp en pizzabit från gårdagen. För att undvika att pizzabiten skulle bli sådär sladdrig som de har en tendens till att bli i micron så ställde jag in den på grillfunktionen.
Den pep och jag gick och kollade läget, fortfarande inte tillräckligt varm och det var lite rökigt inuti micron, ”Måste vara för att jag använder grillen så sällan” tänkte jag och körde igång den igen.  Jag hann gå några steg från micron innan det började att stortjuta! Jag vände mig snabbt om och slog av micron men det hjälpte inte!
*Tänka, tänka, tänka!*
Ljudet var nästan outhärdligt, det gjorde ont i öronen.
Efter någon del av en sekund kom jag fram till att det måste vara brandlarmet. Jag stirrade i panik upp i taket, ”Jag måste få tyst på ljudet!”, och såg ingen brandvarnare.
”Vart är den!?” hann jag tänka i mild panik, jag ville inte att grannarna skulle tro att det brann på riktigt.
Sekunden senare kom svaret, den ligger på köksskåpet eftersom att jag fortfarande inte har borrat nya hål i taket. Snabbt som attan ilade jag iväg de tre stegen till köksbordet, ryckte åt mig en köksstol, ställde den vid  köksskåpet, kastade mig upp och nappade åt mig brandvarnaren.
Jag tryckte frenetiskt på knappen på framsidan men insåg snabbt att den inte stängde av ljudet. Med milt våld slet jag upp baksidan och drog loss batteriet.
Med en suck av lättnad konstaterade jag att det fick tyst på den.

Årets test av brandvarnaren i köket är då enligt min mening utfört.

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Vardag och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

