Vad nu då?

Ibland blir jag lite fundersam.
Jag är medveten om att jag ibland kan få riktiga blodsockerdippar om jag dricker för mycket kaffe och äter för lite. Jag tror att det är det iaf, jag blir okoncentrerad, darrig, får sämre koordination, känner mig orkeslös, osv. Det brukar gå över när jag äter något, även om jag oftast är seg resten av dagen.

Men nu de senaste veckorna har min kropp kommit på något nytt. Jag kan vara lite småhungrig och jag skjuter upp det av någon anledning, oftast är det för att jag snart ska laga mat i vilket fall, och så helt plötsligt, som en blixt från klar himmel, så blir jag jätteillamående. Inte så där lite vagt utan riktigt illamående, så att jag stannar upp i det jag gör och bara gapar. Det är lite som att få ett slag i magen, sedan så tillkommer ett oerhört sug så att det nästan gör fysiskt ont.
Och även fast jag är så illamående att jag funderar på om jag måste gå och kräkas så känner jag att jag måste äta.
Oftast går det över efter en stund eller så går det över om jag äter något, men jag undrar varför det blir så?

Det är som sagt var en helt ny upplevelse för mig.
Någon som känner igen sig eller vet varför det blir så?

(Jag kan tillägga att detta händer väldig sällan eller aldrig då jag arbetar pga att jag äter väldigt annorlunda då jämfört med hur jag äter när jag är ledig.)

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Funderingar, Vardag och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vad nu då?

  1. Annica Z skriver:

    Känner igen mig lite i det där. Det brukade inte vara så markant, men kunde definitivt bli illamående istället för hungrig, och det kunde växla tillbaka till hunger lika fort som illamåendet hade dykt upp. Har i princip sluppit det och de flesta magrelaterade problem jag haft efter att jag åt Sunwic kanske ett halvår – år, för ca 2 år sedan. Fast nu är det nog dags att börja äta det igen.

    • nsslan skriver:

      Ok. Det har jag aldrig testat. Men det kanske var något tillfälligt för mig, det har inte hänt igen sedan jag skrev om det.
      Hur går det för er då? Är det lchf som gäller?

Kommentera

