Den årliga säkerhetskursen

I dagarna två har jag gått igenom den årliga säkerhetskursen på jobbet. Det gick bra den här gången, jag klarade provet och får fortsätta att köra i ett år till. 🙂

Som vanligt bodde vi på Scandic i Sollentuna, den här gången hade jag tur att få ett städat rum, vilket jag inte fick förra gången. Men rummet var inte lika tjusigt.


Här är rummet från gången innan. Tjusig matta som inte fanns i det senaste rummet, en platt tv istället för en tjock, som senast.


Sovrummet från gången innan, en platt tv istället för ingen tv. Bökigt nog så fanns det bara en fjärrkontroll till båda tv-apparaterna.


Ostädat badrum utan dricksglas, inte som den här gången då det faktiskt var städat.
Det värsta var att jag sa till om det dag två vid lunch och när jag kom tillbaka vid 20 så var det ändå inte åtgärdat.


Tjusig dusch med spotlights, inte som den här gången då jag bara fick en ”vanlig” dusch.

Så vad skulle jag helst välja? Ett äckligt badrum men i övrigt finare eller ett lite sunkigare rum med ett rent badrum?
Jag vet faktiskt inte. För bara en natt så räcker det med det lite sunkigare rummet, men ska jag vara borta länge så vill jag nog ha det lite finare rummet enbart för tv-rummet var bekvämare i det. Men då kommer jag att kontrollera att allt är städat innan jag gör det bekvämt för mig.

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Jobb, Test och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Den årliga säkerhetskursen

  1. Gunnar Andersson skriver:

    Jag klarade också SÄO i alla åren på vxl cst.
    Man skulle ha 17 rätt om jag minns rätt.
    Har ni också ett antal kryss frågor samt några där man ska skriva svaret?
    Ett hade man lagt in några frågor som mera berörde tågpersonalen dvs linjefrågor.
    Enda vi körde utanför cst var till/från Tm men vi gick som växling.
    Men visst hände det att nån enstaka missade nån enstaka poäng men då gjorde de om det efter en rast muntligt.
    Ingen blev avstängd pga av säo det var ju ofta samma frågor och första dagen gick man igenom olika delar av säkerhets bestämmelserna.
    Ofta sade kursdeltagarna lyssna lite extra nu för den här delen kan komma på provet i morgon.
    Mycket sitt ännu i huvudet gällande växlingstjänst.

    Växlaren idag är mera radiostyrt och de som kör godståg får göra det mesta själv.
    Krya på dig!

    Gunnar Anderrson/Dalarna

Kommentera

