Lugn och träning

Min hals har inte riktigt varit med mig sedan jag tog ut mig alldeles i skidspåret, 3 km i 9km/h var uppenbarligen riktigt jobbigt för min kropp. 😛
Igår var det så pass illa att jag fick kurera mig med en stor kopp te med honung i.

Men idag tog jag mig iväg till ego för att köra lite lätt styrketräning. Jag passade på då jag hade en liten längre rast på jobbet, dels för att jag skulle träna mer effektivt då och dels för att jag visste att när jag väl hade slutat för dagen skulle jag aldrig orka åka iväg och gymma.

Det är riktigt skönt att ta sig iväg när det inte är så mycket annat folk i farten. Sen skulle jag ju aldrig hiva upp telefonen och ta ett kort om det fanns någon i närheten som kunde få syn på mig. ;P

Dagens korta effektiva pass blev iaf:

Drag till axelpress
Uppvärmning 1set 10kg/10 rep, Sedan 3 set 12kg/12 rep.

Utfall med hantlar” (Jag drar inte upp knäna så mycket som i filmen).
1*5kg/16 utfall, 2*6kg/16 utfall

Bänkpress med hantlar
1*8kg/12 rep, 2*9kg/12rep

”Mage/Rygg i EL-maskin”
1 minut, 2 minuter

Plankan (Gick vansinnigt dåligt idag).
35 sek, 45 sek, 27 sek

Sedan avslutade jag med 15 min stretch och rörlighetsövningar för min stela rygg.
Imorgon får vi se hur kroppen mår. Om den mår bra så ska jag försöka att ta mig ut i skidspåret igen annars så stannar jag hemma och kurerar mig ännu mer.

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Funderingar, Träning och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

