Inte?

Fick häromdagen höra att min skidoutfit inte är speciellt snygg. Jag förstår inte vad han menar?
Jag är ju grymt sexig i den, speciellt när jag är osminkad och röd om näsan redan innan jag gått utanför dörren. Och tänk er vita pjäxor till. Jag menar, I would kill on the catwalk.


”I’m sexy and I know it”. ;P

I vilket fall. Jag tog mig iaf ut och åkte ett varv på södra idag. Tanken var att jag skulle åka 5 + 2,5 km, orangea femman och det vanliga elljusspåret. (Inte eldjursspåret som jag fick för mig att det hette när jag var liten).
Det började skymma redan innan jag åkte iväg men jag tyckte att det ändå var tillräckligt med ljus för att åka utanför de belysta spåren, det gick bra ända tills jag kom till en lång nedförsbacke som dessutom kurvade. I vanliga fall tror jag inte att det hade varit något problem, även om det gick ruskigt snabbt. Men idag så var spåren ganska urkörda då de haft tävlingar under dagen, så att bara ligga kvar i spåret gick inte, det var allt för många som kört ut kurvan och jag kunde dessutom inte längre se hur spåret gick pga skymningen som hastigt la sig.
Så årets första vurpa var ett faktum, jag som tidigare i veckan skröt på fb om att jag inte hade ramlat på hur länge som helst. Synden straffar sig, är det inte så? 😛
Nåja, redan halvvägs nedför backen insåg jag att det kunde sluta illa så jag var beredd, så när balansen försvann och skidan gled iväg i ett felskär så la jag mig bara lite bakåt och åt sidan och så sa det ”fluff” och jag låg i en stor hög med nysnö. Lite mysigt faktiskt, om man bortser från att snö är kallt och smälter när det hamnar på varm hud.
Men jag var snabbt på benen och fick därefter kämpa mig uppför en lång uppförsbacke som hade varit lite lättare om jag fått mig med lite fart från nedförsbacken. Jag lyckades dessutom åka fel när jag väl kom tillbaka till ängen så min runda slutade på 5,9 km istället för 7,5 km. Men det gör inget, jag var helt slut i vilket fall. 44 minuter tog det för mig att ta mig runt och trots att det knappt var något folk där blev jag omkörd två eller tre gången. Men, men. Min kondition är värdelös och jag har inte ork att trycka ner spannet när jag börjar att bli trött. Jag hoppas att det kommer att gå lättare längre fram om jag fortsätter att kämpa.

Nu blir det ännu en kopp te med honung och sedan blir det nog lite slappande framför tvn. 🙂

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Träning, Vardag och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

