Träning

(Lördag 13:50)

Igår var jag iväg på mitt första pass på länge.

Jag körde tre supersets.
Det första var mark med 10*30 kg, sedan plankan till fail och sist biceps med 10*10 kg plus w-stången. Jag gjorde tre varv.

Set två var rodd 10*20 kg, bendrag för magen till fail. Tre varv även där.

Sista varvet var ryggdrag 10*20 kg och sedan sidoplanka till fail. Och tre varv.

Slutsats?
Jag är grymt otränad och jag misstänker att det kommer att bli jobbigt att jobba imorron, träningsvärken är ju alltid värst dag 2.

Sedan kommer den säkert inte bli bättre av att jag just nu står och väntar på min träningskompis för pass 2. 🙂

–Update–

(Söndag)

Träningspass 2 är avklarat. Nu är jag helt förstörd.
Det blev först vanlig bänkpress. Först lite uppvärmning och sedan 3 set på 30 kg. 10, 10 och sedan 8 (fail). Det är skönt att kunna träna med någon som kan passa.

Sedan körde jag flyes med hantlar. 10*3 kg, tre set. Det var en lätt vikt för att jag kände att jag var väldigt ostabil i de musklerna.

Sen testade jag att träna rotator cuff-muskeln för första gången. Det är visst en viktig muskel som jag helt har missat att träna tidigare. Även där en lätt vikt, 10 rep i tre set.

Efter det, enarms-frivändning med hantel. 3 eller 4 kg, kommer inte ihåg, 10 rep, 3 set. Bra övning, jag gillar den.

Axellyft åt sidan med raka armar. 3 kg var en bra vikt, så jag fortsatte med den, rep och set samma som ovan.

Och sist men inte minst blev det  omvända flyes, och gisses vad jag var stel i ändläget där. Helt sinnessjukt. Där måste det stretchas och tränas. Det blev bara 1 kg på hanteln där, pinsamt lite, men men. Samma antal rep och set som ovan.

Slutsats?
Jag kan knappt lyfta upp handskarna på hatthyllan, så stel är jag idag. 😛
Jag har upptäckt en ”ny” muskel. Dvs en muskel jag aldrig, eller väldigt sällan, tidigare haft träningsvärk i. Det måste ju vara bra. 🙂

Om nsslan

Mitt liv i allmänhet.
Det här inlägget postades i Träning, Vardag och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

